مالکان مسکن مهر همچنان بی خانه ! / هیچکس نمی خواهد اقدامات دولت قبلی را تکمیل کند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، این تعداد از شهروندان از قشری هستند که اکثرا توان مالی ضعیفی داشته و با امید خانه دار شدن و خداحافظی با اجاره نشینی هر چه داشتند جمع کردن و پول برای خرید مسکن مهر واریز کردند ولی حال نه پولشان را دارند و نه از زمان تحویل خانه خبری وجود دارد .

تنها در تهران و حومه آن 27 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده نشده است بماند که دو سال قبل نیز یک زلزله در کرمانشاه آمد و بیشترین آسیب را همان واحد های مسکن مهر دیده اند.

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که چرا تکلیف مسکن مهر مشخص نمی شود گفت: طرح مسکن مهر بسیار خوب بود و می توانست افرادی را که توانایی خرید خانه ندارند، کمک کند اما حقیقت این است که این طرح مناسب انجام شد و بالای 70 درصد خانه ها غیراصولی ساخته شده و  قابل رضایت مردم نبود.

پیمانکار شدن در مسکن مهر با لابی بازی بود

وی ادامه داد: واگذاری مسکن مهر به پیمانکاران بیشتر به صورت لابی بازی بود و به افرادی خودی داده شد که با بی کیفیت ترین مصالح این خانه ها را بسازند. طبیعتا اگر این طرح اینگونه نبود بدون شک می توانست یک کارنامه خوب برای دولت های ما باشد.

مسکن مهر را سیاسی نبینید

بیگدلی با بیان اینکه این طرح ها را در مناطق دورافتاده شهرها ساخته اند که وقت زیادی را از مردم برای رفت و آمد به سرکار تلف می کند تاکید کرد: ما باید بحث مسکن مهر را به صورت سیاسی نبینیم بلکه نیاز است تا بررسی شود که چند درصد مردم از روی ناچاری در این مناطق زندگی می کنند؟

بیش از 40 درصد مالکان در مسکن مهر منفعت طلب هستند

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیش از 40 درصد از کسانی که در مسکن مهر خانه دارند آن را برای اجاره دادن خریده اند خاطر نشان کرد: مشکل اساسی که مملکت مااین است که هیچکس نمی خواهد اقدامات دولت قبلی را تکمیل کند در حالی که این مسئله در کشورهای اروپایی وجود ندارد.

وزیر تغییر کرد تا حوزه مسکن سامان داده شود

در ادامه در خصوص آخرین خبر از وضعیت خانه های مسکن مهر با محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت و گو کردیم که درباره چرایی عدم تحویل خانه های مسکن مهر با توجه به تعهدات داده شده در 6 سال گذشته به رکنا چنین گفت : دولت، آقای آخوندی را تغییر داد تا به قول هایی که در حوزه مسکن داده بود عمل کند. البته قبل از این تغییر دولت ایرادات زیادی به مسکن مهر وارد می‌کرد اما وقتی شما از یک طرحی که در یک دولت دیگر انجام شده است، ایراد می‌گیرید؛ باید یک راهکاری نیز داشته باشید.

کسی صدای مردم را بشنود

وی ادامه داد: در زمان آقای آخوندی تنها بحث مسکن اجتماعی مطرح ‌شد که فقط در فضای مجازی قابل مشاهده بود. وضعیت مسکن مهر همچنان در پاره ای از ابهام است و هنوز مردم با گذشت نزدیک به 7 سال از عمر دولت حق خود را نگرفته اند. بالاخره کسی باید صدای مردم را بشنود.

دولت در یک تاریخ مشخص خانه ها را تحویل بدهد

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: قرار بود افراد ضعیف جامعه در حاشیه شهر ها خانه دار شوند که با وجود این شرایط دولت نتوانست این طرح را به سرانجام برساند. نیاز است تا دولت برنامه ای را آماده کند که در یک تاریخ مشخص خانه ها را تحویل بدهد. حقیقت این است که دیگر این موضوع ربطی به تحریم ها ندارد.

دامادی اظهار کرد: مسکن ملی، مسکن اجتماعی و مسکن مهر تنها یک اسم هستند. ابتدا باید همین طرح های را که در دست داریم به پایان برسانیم سپس، کار جدید را آغاز کنیم. وقتی پروژه را زمین مانده داریم، چرا پروژه جدید شروع کنیم؟ نیاز است که در کشور پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

او در پایان با بیان اینکه یادگرفته ایم که فقط کلنگ بزنیم تصریح کرد: عاشق کلنگ زدن هستیم تا یک جشن بگیریم و برای خودمان عکاسی کنیم با همین عملکرد باعث شده ایم که مردم باورشان به کارهایی که برایشان انجام می دهیم را از دست داده اند و می‌گویند اینها کاری انجام نمی‌دهند و فقط حرف می‌زنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 568924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟