کنکور سراسری برقرار ، المپیاد حذف! / تصمیم عجیب مسئولان برای المپیاد ی ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیروز  27 اردیبهشت ماه اعلام کرد که دانشگاه‌ها از 17 خرداد فعالیت خود را شروع می‌کنند همچنین براساس اخبار منتشر شده ابتدای مرداد ماه کنکور ارشد نیز برگزار خواهد شد اما طبق نامه سازمان سنجش به شماره 6014 آزمون المپیاد حذف و دانشجویان باید برای آزمون در کنکور ارشد ثبت نام کنند که همین مسئله باعث اعتراض شدید دانشجویان نخبه کشورمان شده است.

نیما جهانگیری دانشجوی رشته حقوق شهید چمران اهواز و سازنده کمپینی علیه این تصمیم سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره آزمون المپیاد و تفاوت های آن با آزمون ارشد گفت: المپیاد یک آزمون علمی-دانشجویی است که هر سال برگزار شده و 15 نفر نخست از جوایز و مزیت های زیادی برخوردار می شوند که متاسفانه امسال این ظرفیت که کمک زیادی به دانشجویان نخبه می کند به دلیل کرونا لغو شده است در حالی که هم اکنون ما باید برای آزمون ارشد ثبت نام کنیم.

وی ادامه داد: المپیاد آزمونی است که در آن سوالات تشریحی و استدلالی هستند در حالی که کنکور ارشد تستی است بماند که منابع آزمون برای ارشد و المپیاد متفاوت هستند که همین مسئله باعث شده تا حق ما دانشجویانی که یک سال عمر خود را برای این آزمون هزینه کرده ایم نتوانیم آنطور که باید در ارشد موفق شویم فلذا مسئولان باید هرچه سریع تر برای ما کاری بکنند

جهانگیری با بیان اینکه آزمون المپیاد را به دلیل کرونا لغو می کنند و از ما می خواهند در کنکوری ثبت نام کنیم که 3 برابر آزمون المپیاد در آن حضور دارند تصریح کرد: آزمون المپیاد برای نخبگان کشوری است و نباید همینطور بی دلیل آن را لغو کنند. برنامه تلویزیونی مانند دورهمی هرشب با رعایت نکات بهداشتی لازم با آنهمه شرکت کننده برگزار به زودی برگزار خواهدش شد ولی جای افسوس است که مسئولین آزمون المپیاد برای این آزمون به اندازه یک برنامه تلویزیونی هم اهمیت و ارزش قائل نیستند.

موسس کمپین المپیاد نباید حذف شود خاطرنشان کرد: ما جمعی از دانشجویان کارشناسی، از رشته های مختلف و از دانشگاه های سراسر کشور مدت مدیدی است که برای آمادگی در بیست و پنجمین دوره آزمون المپیاد علمی دانشجویی بسیار تلاش کردیم و حتی از تفریحات خودمان زده ایم تا برای این آزمون آماده شویم اما به یکباره بعد از مدتها سکوت، در اقدامی غیر منتظره واحد المپیاد سازمان سنجش در تاریخ 23 اردیبهشت 99 با ارسال نامه هایی به دانشگاه های قطب دهگانه آزمون المپیاد غیر متمرکز را لغو کرد.

او افزود: اگر دلیل لغو آزمون المپیاد وجود خطر ویروس کرونا است پس چرا کنکور سراسری، ارشد و دکترا هیچ خطری به دنبال ندارد؟ ویروس کرونا که فرقی بین المپیادی و غیر المپیادی نمی داند . اگر خطر وجود دارد برای همه است و باید همه آزمون ها لغو شوند.

جهانگیری در پایان تاکید کرد: بر اساس آمار از سوی خود سازمان سنجش، تعداد شرکت کنندگان در آزمون کنکور کارشناسی ارشد در سال 98 در رشته حقوق، 60 هزار نفر بوده است در حالی که در آزمون المپیاد غیر متمرکز تعداد این نفرات به 200 نفر هم نخواهد رسید.  بنابراین ما از مسئولان می خواهیم که هرچه سریع تر در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

نامه لغو المپیاد

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟