ورود دیر هنگام وکیل به اکثر پرونده های قضایی / 10 درصد پرونده ها وکیل دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حال سوال این است که چند درصد افراد ساکن در ایران وکیل دارند و از علم وکلا در کنار زندگی خود بهره می برند و اگر ندارند تنها دلیل حق الزحمه وکالت است یا از اهمیت آن خبر ندارند. عضو کانون وکلای تهران به این سوالات پاسخ داد.

سمیه جدی عضو کانون وکلای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که  اطلاعات حقوقی مردم در حال حاضر چقدر است توضیح داد: مردم ایران، درباره مسائل حقوقی مطالعه ای چندانی ندارند.البته در چند سال گذشته با فراگیر شدن فضای مجازی در بین مردم،برخی  وکلا با راه اندازی صفحات مجازی سعی کردند ، مباحث حقوقی را با مردم در میان بگذارند ولی متاسفانه اطلاعات کافی در اختیار مردم قرار نمی دهند و همچنان مردم از حق و حقوق قانونی خود آنچنان که باید خبر ندارند.

اول اشتباه می کنند سپس به دنبال رفع مشکل هستند

وی با گفتن اینکه تمایل اینکه مردم به شخصه به دنبال آشنایی با حقوق خود باشند بسیار کم است مگر اینکه به دلایلی خاص با مشکل مواجه شوند ادامه داد :   این عادت نادرست  سالهای سال است که در بین مردم ما وجود دارد که ابتدا اشتباهات حقوقی را در قرارداد هایشان انجام می دهند سپس بعد از به مشکل خوردن سراغ وکیل می روند.

ورود وکالت دیر هنگام در اکثر پرونده های قضایی

جدی با بیان اینکه به دلیل دیر مراجعه کردن  مردم به وکیل، در اکثر پرونده ها نمی توان کاری برای آنها انجام داد گفت: با توجه به  مشاهدات عینی من و همکارانم تنها 10 درصد پرونده های جاری در دادگاه وکیل دارند کمااینکه اگر بخواهیم قبل از پرونده های جاری را بررسی کنیم این آمار به کم تر از 10 درصد نیز می رسد.

بعد از  امضاهای نادرست، کاری نمی شود کرد

این عضو کانون وکلا در پایان در پاسخ به این سوال که نداشتن وکیل باعث پایمال شدن چه حقوقی از مردم می شود تاکید کرد: طبیعتا کسانی که می خواهند سو استفاده مالی داشته باشند معمولا با آگاهی اینکار را می کنند بنابراین اگر کسی بدون داشتن اطلاعات یا وکیل زیر تعهدات را امضا کند دیگر هیچ کاری برای پرونده او نمی توان کرد حال این پرونده می تواند 10 میلیون تومان پول یا یک ملک 10 میلیاردی باشد.

کدخبر: 567863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟