تشخیص ابتلا به کرونا از لرزش‌های سینه + عکس

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محققان دانشگاه نورت‌وسترن (Northwestern University) و بیمارستان تحقیقاتی Shirley Tyan AbilityLab در شیکاگو، دستگاهی پوشیدنی با الگوریتم‌هایی در حال توسعه ساخته‌اند که نشانه‌های اولیه بیماری کووید ۱۹ را شناسایی می‌کند.

این دستگاه که ابعادی کمی بزرگتر از یک تمبر دارد، از سیلیکون نرم ساخته شده و به انتهای گلوی فرد می‌چسبد و نرخ تنفس، سرفه، ضربان قلب و دمای بدن را اندازه گیری می‌کند. سپس داده‌ها را جمع آوری کرده و آن‌ها را به فضای ابری ارسال می‌کند تا هوش مصنوعی نشانه‌های اصلی بیماری کووید ۱۹ را پیدا کند.

ساخت سنسور پوشیدنی که علائم کرونا را از روی لرزش‌های سینه تشخیص می‌دهد

دستگاه مورد بحث سپس خلاصه تمام نشانه‌ها را به شکل گرافیکی به پزشک ارسال می‌کند تا او متناسب با داده‌های به دست آمده در مورد مراجعه بیمار به پزشک تصمیم گیری کرده و بر میزان اثربخش بودن درمان نظارت کند.

بیمار پیش از خوابیدن می‌تواند به راحتی سنسور را از روی گلوی خود برداشته و آن را روی شارژر بیسیم بگذارد. از آنجا این وسیله هیچ گونه سیم، درگاه شارژ، الکترود و یا باتری قابل تعویض ندارد، می‌توان آن را حین استحمام هم پوشید و سپس به راحتی استریلیزه کرد.

سنسورهای این دستگاه توانایی تشخیص لرزش‌های بسیار ضعیف دیواره سینه را دارند. این یعنی دستگاه مورد بحث می‌تواند نشانه‌های زیستی را فارغ از صداهای مزاحم پس زمینه رصد کند و مشکل روش‌های اندازه‌گیری آکوستیک را ندارد.

این سنسور در حال حاضر روی حدود ۲۵ بیمار آزمایش می‌شود و محققان قصد دارند با داده‌های به دست آمده دقت هوش مصنوعی را بهبود ببخشند. آن‌ها قصد دارند امکان اندازه گیری سطح اکسیژن خون را نیز به مدل‌های بعدی سنسور خود اضافه کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 565725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟