دردهای پیرمرد پیراهن دوز در این روزهایی کرونا / دولت فقط حرف می زند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تمام امیدشان این بود که با فرارسیدن شب عید بتوانند درآمدی کسب کنند و چرخ زندگی را به بچرخانند اما متاسفانه وقتی که همه ملزوماتشان آماده برای فروش بود، ویروس کرونا چون بختکی برروی زندگی آنها افتاد تا شاید دیگر کمر راست نکنند.

جواد درودیان تقوسیان رییس اسبق اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان درباره این مسئله که در حال حاضر چه مشکلاتی در این صنف وجود دارد بیان کرد: هم اکنون برای راه اندازی کارگاه ها و برگشتن کارگرها به سر کار با مشکلات جدی روبرو هستیم کمااینکه اجناس آماده شده برای شب عید، هنوز فروش نرفته است.

وی ادامه داد: امروز کارگاه هایی که از درآمد کم تری داشتند  با مشکلات جدی مواجه شده اند و هم مالک و هم کارگران شرایط اقتصادی بحران زده ای دارند.

دولت حرف زیاد می زند

درودیان تقوسیان در پاسخ به این سوال که دولت می گوید، بیمه بیکاری به کارگاه ها می دهد آیا این اتفاق برای صنف شما عملی شده است تصریح کرد: دولت حرف زیاد می زند و عملشان کم است. امروز شاید من بخواهم یا بتوانم  به کارگرانم کمک کنم اما آیا دیگران نیز توان دارند و یا قصد کمک دارند؟ اگر کمک نکنیم هم زندگی  کارگران نابود می شود. ولی تا چه زمانی ما هم  توان کمک کردن داریم .

مسئولان برای مصلحت خود کار می کنند

رییس اسبق اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در پایان تاکید کرد: امروز فقط باید صبر کرد و هیچ کاری را جز آن نمی توان انجام داد چرا که مسئولان انگار نمی دانند که چه قشر بزرگی بیکار هستند و تنها وعده می دهند. وعده کمک ولی در عمل کمکی نیست و یک قشر بزرگ کارگری که در کارگاه ها در حال فعالیت بودند حال خانه نشین شده اند و کارفرمایان هم تا حدی می توانند کمک باشند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟