آیا 50 درصد مردم تهران، قم و رشت به کرونا مبتلا شده اند؟ / معاون وزیر بهداشت پاسخ داد + صوت
حجم ویدیو: 34.00M | مدت زمان ویدیو: 00:05:36

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی کرونا در گفتگو با رکنا اعلام کرد که 40 تا 50درصد مردم قم، تهران و رشت به کرونا مبتلا شده و واکسینه شده اند. آیا این آمار درست است؟

اگر اکثر افراد یک جامعه به کرونا مبتلا شده و بهبود یابند، جامعه در مقابل کرونا واکیسینه می شود؟

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت در پاسخ به خبرنگار رکنا تاکید کرد: در کسانی که علامت ابتلا به کرونا مانند تب، سرفه و... دارند در تست PCR یا آزمایش مولکولی از حق یا بینی، حدود 15درصد افراد تست مثبت داشتند.

21درصد اطرافیان بیماران، کرونا گرفته اند

وی افزود: در بیماریابی فعال، کسانی که تماس نزدیک با مبتلایان به ویروس کرونا (در منزل، محل کار و...) داشتند، را بررسی کردیم و 21درصد افراد تست مثبت داشتند. با این دو موضوع که اقدام درخشان وزارت بهداشت در اکثر استان هااست، توانستیم بیماران را در مراحل اولیه تشخیص داده و دو نتیجه حاصل کنیم. وقتی کسی تست مثبت دارد ایزولاسیون و قرنطینه را رعایت کرده و ما کنترل بیشتری روی او داریم. در نتیجه افراد جامعه کمتر مبتلا می شوند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به سه استراتژی قابل تاکید وزارت بهداشت، گفت: 1) فاصله گذاری اجتماعی و رعایت توصیه های بهداشتی فردی و جمعی توسط مردم، 2) شناسایی و ایزوله کردن مبتلایان به بیماری کرونا در مراحل اولیه و 3) افراد تماس نزدیک با بیماران در مراحل اولیه شناسایی و قرنطینه شوند.

آنتی بادیها ایمنی بخش هستند؟

وی تاکید کرد: در بررسی های کشورهای دیگر آنتی بادی هایی که علیه ویروس وجود دارد را می سنجند. بعضی از تست ها انواع ویروس کرونا را بررسی می کنند. تمام ما به احتمال زیاد قبلا سرما خوردگی با انواع ویروس کرونا را داشته ایم. در بررسی ها می توان گفت که ممکن است بدن در مقابل آن ویروس ها ایمن باشد در حالی که درباره کوید19 ایمن نخواهد بود. وقتی تست اختصاصی برای ویروس کرونا انجام می شود، هم مثبت کاذب و هم منفی کاذب دارد. این آنتی بادی که برای ویروس کوید 19 به طور اختصاصی بررسی می شود، برای ایمنی بخش ویروس است؟ بدن در مقابل بعضی از ویروس ها و باکتریها، آنتی بادی ترشح می کند. باید در نظر داشت که بعضی از آنتی بادی ها ایمنی بخش هستند و برخی دیگر ایمنی بخش نیستند. اگر فردی حتی آنتی بادی ایمنی بخش فرضی داشته باشد سوال اینجاست که آیا این آنتی بادی برای همیشه ایمنی دارد یا برای مدت کوتاهی؟ تمام این سوالات و مسائل نشان می دهد که موضوع کوید19 چقدر پیچیده است.

فقط 20درصد ایمنی وجود دارد

حریرچی با اشاره به این که ابتلای مردم نیویورک بیش از تمام کشور ما بوده است، گفت: آیا ویروس کوئید 19 باعث ایمنی می شود؟ بررسی ها در کشورها و شهرهای مختلف از جمله نیویورک هیچ کدام به ایمنی 40-50 درصدی نرسیده اند. بررسی ها ایمنی 15 تا 20درصد را نشان می دهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 564188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟