کرونا از مردگان منتقل نمی شود /  پروتکل دفن کرونایی ها در ایران چه تغییری کرد؟

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله گفت: موضوعی که سازمان بهداشت جهانی عنوان کرده، به این دلیل است که لازم دانسته تا جلوی برخی از افراطی گری ها گرفته شود تا بتواند از این طریق به شایعات و اعتقادات غلطی که در ذهن افکار عمومی شکل گرفته است، پاسخ بدهد.

وی ادامه داد: پروتکل تغسیل و دفن بهداشتی، پروتکلی نیست که برای بیماری کووید 19 وضع کرده باشیم بلکه چیزی است که از گذشته تا کنون وجود داشته و رعایت هم خواهد شد. این پروتکل هم پروتکل بهداشتی، فنی و معتدلی است.

جهانپور درباره این موضوع که عده ای گفته اند در جوار آرامستان های معمول و بقای متبرکه افراد مبتلا به کرونا را تدفین نکنند اظهار کرد: ما چنین چیزی را به هیچ عنوان قبول نداریم کمااینکه آهک ریختن برروی جسد نیز در هیچکدام از پروتکل های ما نیست البته در برخی نقاط که سطح آب زیرزمینی بالاتر باشد، احتیاط های بیشتری لحاظ می شود. برای مثال اینکه در جایی از قبر که بدن را برروی آن قرار می دهند و مثلا آهک بر روی آن ریخته می شود به دلیل بحث های زیست محیطی و بهداشتی است ولی پروتکل ما با این موضوع تغییر پیدا نخواهد کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان حاطرنشان کرد: موضوع تغسیل و تدفین را با رعایت موارد بهداشتی مشکلی ندارد البته باید بدون تجمع افراد و با رعایت فاصله گذاری مراسمات انجام شود. همچنین ما منتقد رفتارهای افراطی غیرفنی هستیم که در هفته های اخیر در برخی جاها سلیقه ای توسط برخی افراد اعمال شده باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 559660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟