پاساژ‌های تهران شنبه باز نمی‌شوند/ مشاغلی که تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند

به گزارش رکنا، قاسم نوده فراهانی اظهار کرد: مطابق برنامه ستاد ملی کرونا از شنبه ۳۰ فروردین ماه اصناف کم خطر در استان تهران شروع به فعالیت می‌کنند که فعالیت این واحد‌ها ملاحظات، الزامات و مخاطرات خاص خود را دارد؛ از این رو نشستی در استانداری تهران با حضور تمامی دستگاه‌های ذیربط و نمایندگان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار و تمامی مشکلات و دغدغه‌های اصناف تهران را مطرح شد.

وی افزود: واحد‌های صنفی مشکلاتی جهت ثبت نام در سایت وزارت بهداشت برای کسب ثبت نام دارند که مقرر شد هم سرعت این کار افزایش پیدا کند و هم اینکه در صورتی که برخی صنوف نتوانستند در سایت ثبت نام کنند تا قبل از روز شنبه ساز و کار جدیدی را جایگزین کنیم.

فراهانی با اشاره به اعلام تعطیلی پاساژها، تصریح کرد: در این نشست اعلام کردیم تا برای پاساژ‌ها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ شود تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران با توجه به نبود شرایط و ملزومات اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای واحد‌های صنفی درخواست کردیم تا این امکانات از قبیل: دستکش، ماسک و ماده ضد عفونی کننده توسط کمیته پشتیبانی با حضور وزارت صمت و بهداشت تهیه و به واحد‌های صنفی اعلام شود تا اصناف بتوانند با مراجعه اقلام مورد نظر را خریداری نمایند.

فراهانی در پایان با اشاره به مشکلات مالیاتی اصناف، اظهار کرد: درخواست‌های مالیاتی اصناف از جمله بخشش مالیاتی یک ساله و تعویق زمان تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا پایان خرداد را مکررا اعلام کردیم و با توجه به شرایط موجود اصناف درخواست زیادی از دولت ندارند و این حمایت‌ها امری بدیهی است.

فعالیت واحد‌های صنفی کم‌خطر از ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها آغاز شده و از روز سی‌ام هم در تهران آغاز می‌شود. طبق اطلاعیه اتاق اصناف ایران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازار‌های مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازار‌ها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحد‌های خود را ندارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟