حفاظت کرونا از میراث فرهنگی / آمار تخریب آثار باستانی در نورزو امسال به صفر رسید

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شیوع کرونا باعث شد عید نوروز امسال سفر نرویم و با مکان های تاریخی و آثار باستانی کشورمان آشنایی پیدا نکنیم. ممکن است این سوال پیش آید چند درصد از آثار باستانی و ابنیه تاریخی ما امسال از آسیب در امان ماندند؟

سال گذشته علت بیشترین آسیب وارده به آثار چه بوده است؟

در زمان قرنطینه نگهبانان آثار باستانی هم در قرنطینه هستند یا حین انجام وظیفه خود هستند؟  عضو فراکسیون میراث فرهنگی مجلس به این سوالات پاسخ داد.

پروانه مافی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره وضعیت آثار باستانی در دوره کرونایی گفت: به  علت لغو سفرهای نوروزی و در خانه ماندن مردم میزان آسیب به آثار باستانی صفر بوده است.

وی در ادامه در خصوص اینکه آیا نگهبانان آثار باستانی نیز در روزهای کرونایی به قرنطینه خانگی رفتند یا سرکار حضور داشتند گفت : نگهبانان آثار و ابنیه تاریخی همانند مشاغل دیگر هستند همانطور که در زمان قرنطینه تنها یک سوم کارکنان در محل کار خود حاضر شدند نگهبانان هم باید به صورت یک سوم تعداد به محل کار خود می رفتند و دو سوم دیگر در منزل و قرنطینه می ماندند. بدین گونه نبوده است که آثار باستانی و ابنیه تاریخی را بدون نگهبانان بگذاریم چرا که خطراتی همچون دزدان و.... این آثار را تهدید می کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

خبرنگار: مینا سجادی

کدخبر: 558780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟