ورود به مترو بدون ماسک ممنوع / مسافران تاکسی حداکثر سه نفر  + فیلم
حجم ویدیو: 34.84M | مدت زمان ویدیو: 00:05:25

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، عکس ها و فیلم ها از حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) در پایتخت ایران نشان می دهد که ازدحام بیش از حد است و طرح فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اجرا نمی شود. محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: ابتدا باید از پرسنل حمل و نقل عمومی تشکر کنم که در اتوبوسرانی، مترو، تاکسیرانی، خودروسرویس شهر، آژانس ها، تاکسی های اینترنتی در این مدت با وجود خطراتی، فعالیت خود را متوقف نکردند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: تصور بر این بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا ضوابطی برای فاصله گذاری اجتماعی برای مسافران مترو، اتوبوس و تاکسی ها طراحی کردند. اما طی تماسی که با بعضی از مسئولین حمل و نقل عمومی داشتم مشخص شد که ضوابطی اعلام نشده است و در کمیسیون عمران و حمل و نقل پس از اخذ پیشنهادات مسئولان حمل و نقل همگانی در این رابطه ضوابطی را مصوب می کند. این موضوع در دستور کمیسیون قرار گرفته است و به فوریت انجام خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال با توجه به این که از 16فروردین مردم بسیاری از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، این پروتکل در چه زمانی مشخص می شود و چه گزینه هایی مد نظر شماست؟ گفت: ما باید از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم. از جمله تجربیات کشورهای دیگر این است که افرادی که ماسک ندارند اجازه ورود به مترو را ندارند. مشخص کنیم تاکسی ها حداکثر یک نفر جلو و دو مسافر روی صندلی عقب سوار کنند. ضوابطی از این دست مد نظر ماست. البته شرکت مترو و اتوبوسرانی نیز پیشنهاداتی دارند و نهایتا ظرف یکی دو روز آینده این پروتکل تهیه خواهد شد و ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

علیخانی در پاسخ به این سوال که مدت رسیدن اتوبوس ها کاهش پیدا کند؟ تاکید کرد: یکی از مشکلات این است که تصمیمات در حال تغییر است و در برنامه ریزی برای حمل و نقل مشکل ایجاد می کند. به عنوان مثال اعلام می شود شرکت ها می توانند فعالیت خود را آغاز کنند. این موضوع تعداد مسافران را افزایش می دهد و ما باید تصمیمات جدیدی در این مورد بگیریم. در ایام نوروز به دلیل کاهش چشمگیر مسافران حمل و نقل عمومی سرفاصله زیاد شده بود و رسیدن قطار به ایستگاه های مترو کاهش یافته بود. در تغییر شرایط باید این فاصله ها را کم کنیم چرا که ازدحام مسافران در ایستگاه ها می تواند خطرناک است. لذا برنامه ریزی های ما با نگاه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می شود. آنچه برای ما مهم است باید این فرض را داشته باشیم که درگیری با ویروس کرونا ادامه دارد و مشاغل را نمی توان تعطیل کرد. به همین دلیل باید سطح ایمنی کشور را افزایش دهیم، فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و خدمات را تعطیل نکنیم. تلاش ما این است که در حالی که خدمات ارائه می شود، از شیوع بیشتر این ویروس نیز پیشگیری کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟