بیش از 4 هزار دستفروش در انتظار بسته اقتصادی دولت / برای جبران خسارت کرونا

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، دولت اعلام کرد قرار است 2میلیون تومان به حساب 4 میلیون نفری کمک می کند که مشاغل آنها به دلیل بیماری کرونا تعطیل شده و با شرایط بحرانی معیشتی روبرو هستند.

علاوه بر رانندگان شهری و جاده ای نام دستفروشان نیز در لیست دولت قرار دارد. از سوی دیگر شورای شهر تهران سال گذشته از شناسایی و جمع آوری اطلاعات بخشی از دستفروشان خبر داده بود.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره دستفروشانی که شناسایی شده اند به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار کرد: در مسیر ساماندهی دستفروشان بیش از 4هزار نفر را شناسایی کرده و آنها در بازارچه های شهرداری ساماندهی شدند. سال گذشته با تلاش سازمان شهربان و حریم بان عده‌ای از دستفروشان را شناسایی کردند. در طول یک سال گذشته توانستیم مشخصات بیش از ۴ هزار دست فروش را جمع آوری کرده و شورای شهر تهران شناسنامه‌دار کردن آنها را در دستور کار خود قرار داده اما با توجه به شرایط حاکم بر کشور نتوانستیم این مهم را پیگیری کنیم. اگر دولت این آمار و اطلاعات را از ما بخواهد، حتما آمار را در اختیارش قرار می‌دهیم.

او در پاسخ به این سوال که اگر دولت درخواست لیست نکرد ،به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری و به صورت خودجوش این آمار را در اختیار دولت قرار خواهید داد؟ گفت: اگر دولت از ما آماری نخواهد، نمی‌توانیم این آمار را به ارائه کنیم. اما شورای شهر تهران در حد شرح وظایف خود اقدام خواهید کرد. دولت از طریق منابع رسمی به تکمیل کردن آمارهای خود اقدام می کنند.

این عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به این که در گذشته نیز آمارها را در اختیار دولت قرار داده ایم، تاکید کرد: سال گذشته از طریق بنیاد مستضعفان یک بار مبلغ یک میلیون تومان در اختیار دستفروشانی قرار دادیم که اطلاعات آنها را در اختیار داشتیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟