با شیوع کرونا  125 اتحادیه کشور تعطیل شدند / 5 هزار کبابی فقط در تهران تعطیل شده اند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ویروس کرونا باعث تعطیل شدن بسیاری از اصناف شده است که همین مسئله باعث بیکاری حداقل 5 میلیون نفر شده که اگر برنامه ریزی دقیقی برای آن صورت نگیرد بدون شک چند وقت دیگر کشور با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

حسین محمدی رییس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و پزندگان غذاهای سنتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که هم اکنون بسیاری از کبابی هایی که دارای پیک موتوری نیستند تعطیل کرده اند آیا تدبیر ویژه ای برای آنها مدنظر قرار گرفته است گفت: این مشکل پیش آمده تنها برای صنف کبابی ها نیست بلکه تمام صنوف با آن درگیر شده اند و حتی مسئله تبدیل به یک چالش جهانی شده است.

وی ادامه داد: ما چاره ای در این زمینه نداریم و باید صبرکنیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. البته صنف ما نیز به علت شایعه ای که سال گذشته مبنی بر ریخته شدن پشم و پنبه در حلیم در فضای مجازی منتشر شد با مشکل زیادی روبرو شده است که آسیب جدی به همکاران ما وارد شد.

رییس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و پزندگان غذاهای سنتی تهران با بیان اینکه شرایط بسیار بدی به دلیل کرونا برای ما پیش آمده است افزود: تعداد زیادی از واحدهای ما قبل از عید به دلیل کمبود مشتری تعطیل کرده اند و بعد از اعلام اینکه باید امکان تجاری و غذایی تعطیل شوند نیز سایر اماکن تعطیل شدند.

محمدی تصریح کرد: بسیاری از همکاران ما مستاجر هستند و حتی در قبوض آب، برق گاز خود مانده اند که دولت در این راستان قول هایی داده است.

رییس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و پزندگان غذاهای سنتی تهران در پاسخ به این سوال که چند کبابی تا کنون تعطیل شده اند اظهار کرد: واحد های صنفی که تاکنون تعطیل شده اند نزدیک 5 هزار واحد است.

محمدی در پایان گفت: نزدیک 125 اتحادیه در سطح کشور و 120 اتحادیه در سطح تهران تعطیل شده اند که اتاق اصناف قول هایی داده است تا کمک هایی را انجام دهند همچنین وزارت کار نیز برای بیمه بیکاری برنامه هایی دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خبرنگار: علی چاهه

کدخبر: 556270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟