ترامپ قاتل مردم ایران در روزهای کرونایی / بحران بی سابقه حوزه بهداشت عمومی در شهر تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پیروز حناچی در این یادداشت نوشته است، من به عنوان شهردار تهران روزامه مشاهده می‌کنم که جانهای مردم به دلیل کمبود اقلام پزشکی و دارو از دست میرود.

وی تاکید کرد:  که اکنون زمان سیاستهای انتقامجویانه کشورهای علیه یکدیگر نیست. هجوم ویروس کرونا یک واقعیت را برای ما روشن کرده است؛ هیچ شهر یا هیچ ملتی نمی‌تواند در برابر بحران های جهانی بی تفاوت باشد هرچند که این بحران بسیار از ما دور باشد.

حناچی افزود : در حالیکه معیارهای حکومتداری طی قرن گذشته این بوده است که جهانی فکر کنیم اما محلی اقدام کنیم، امروز ما باید هم جهانی و هم محلی فکر و اقدام کنیم

شهردار تهران در ادامه یادداشت خود آورده است، در ایران مدیران شهری با یک بحران بی سابقه در حوزه بهداشت عمومی مواجه هستند. تا دوم آوریل 3160 نفر به خاطر ویروس کرونا فوت کرده و بیش از 50 هزار نفر مبتلا شده‌اند. سرعت ابتلا هنوز کند نشده و بیشتر آنها نیز در تهران هستند؛ شهری که من شهردار آن هستم.

بدون شک ما هم می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم، مانند بسیاری از دیگر کشورها. اما ما داریم در شرایط تحمیل بدترین تحریم های تاریخ عمل می‌کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد : تحریم های ایالات متحده نه تنها افراد و شرکت های آمریکایی را از تجارت قانونی با ایران منع می‌کند بلکه این تحریم ها به دلیل فرامرزی بودن همه دیگر کشورها و شرکتها را نیز از انجام تجارت مشروع با ایران بازداشته است؛ حتی فروش اقلام دارویی و پزشکی.در نتیجه این تحریم ها، توانایی من و همکارانم برای تامین زیرساختهای پزشکی، لجستیکی و دیگر اقدامات زیربنایی برای مبارزه با این بیماری به شدت کاهش یافته است. ما این ضررهای جانی را هر روز داریم می‌بینیم درحالیکه می‌توانستیم شاهد مرگ آنها نباشیم.

وی در ادامه افزود: در حقیقت جنگ اقتصادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و امتناع وی از توقف آن مانع تلاشهای ما برای مقابله با ویروس کرونا شده است؛ ویروسی که هیچ مرزی نمیشناسد. آیا این به نفع آمریکا است که اپیدمی کرونا همیشگی شود؟ برای مبارزه بهتر با این بحران های جهانی جدید، نیاز است که سیاستمداران تشخیص دهند که مسیر تعقیب منافع ملی جدا و یا مغایر با منافع جهانی و پاسخگویی مشترک جامعه بین المللی به این بحرانها نیست.

حناچی در پایان متذکر شد: جهان نمی‌تواند مانند این ادامه یابد، اگر رهبران جهانی نتوانند از این فرصت برای تغییر استفاده کنند همه ما در سراسر جهان در برابر این بیماریهای واگیردار، فجایع زیست محیطی، گرم شدن کره زمین، تروریسم، افراط گرایی شدید و سایر تهدیدهای مشترک بسیار آسیب پذیر خواهیم بود.جامعه بین الملل شامل سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن در کنار برخی از رهبران کشورها از زمان شیوع این ویروس در حال اعمال فشار علیه دولت آمریکا برای تعلیق تحریم ها علیه کشورهای مختلف هستند. با این حال دولت ترامپ نه تنها این تحریم ها را متوقف نکرده است بلکه تحریم های جدیدی نیز علیه برخی کشورها از جمله ایران طی روزهای گذشته وضع کرده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟