اقدامات پلیس اماکن تهران برای حفاظت مردم از ابتلا به کرونا / پلمب 550 واحد صنفی در راستای سلامت اجتماعی + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 5.87M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، بسیاری از کسبه کرکره های مغازه خود را پایین کشیده اند و در خانه مانده تا خود خانواده شان در امان بمانند. با وجود اعلام مشاغل مجاز به فعالیت توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، اما برخی از این قانون سرپیچی کرده و به کسب و کار خود ادامه می دهند. از سوی دیگر دادستانی حکمی ممنوعیت زباله گردی را صادر کرده و وظیفه رسیدگی به این آسیب اجتماعی را بر عهده شهرداری و نیروی انتظامی قرار داد. گل فروشی ها نیز از جمله مشاغلی بودند که اجازه فعالیت ندارند اما هنوز بزرگراه هاشمی کودکان و مردان گلفروش به کار خود ادامه می دهند.

شهرداری بارها و بارها اعلام کرده که نیروی انتظامی وظیفه ساماندهی گلفروشان، جگرفروش ها، زباله گردها و... است.

سرهنگ نادر مرادی

سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: ساماندهی اماکن با پلیس است. به عنوان مثال ساماندهی و برخورد با مغازه های گلفروشی برعهده نیروی انتظامی است ولی وقتی از مکان خارج شده و به خیابان کشیده می شود به بخش اجرائیات شهرداری است. بخشی از نیروی انتظامی به نام نیروهای اجرایی انتظامی، نیرویی است که صرفا برای همکاری با شهرداری در نظر گرفته شد است. و شهرداری باید از نیروی انتظامی درخواست پشتیبانی کند. شهرداری بازوی اجرایی ندارد که با زباله گردها، گلفروش ها یا جگرکی های دوره گر برخورد کند اما با یک درخواست می تواند از نیروهای اجرایی انتظامی درخواست کند که با آنها همکاری داشته باشد.

پلمب

پلمب

سرهنگ نادر مرادی

او با اشاره به این که سلامتی مردم خط قرمز ماست، تاکید کرد: طبق مستندات و شواهد ما بیش از 95درصد واحدهای صنفی تعطیل هستند، افزود: ولی هستند کسانی که تخلف می کنند و ما با آنها برخورد می کنیم. روز گذشته در راستای  دستوالعمل ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا وطرح های اجرایی قطع زنجیره ای کرونا و فاصله گذاری اجتماعی، رویکرد پلیس نظارت براماکن عمومی تهران بزرگ از ابتدای طرح با راه اندازی بیش از۵۰۰تیم نظارتی درامر نظارت انتظامی بر اماکن عمومی و صنوف با رویکرد نظارت سلامت محور اقدام به پلمپ بیش از ۵۵۰ واحد صنفی غیرضرور برابر دستور قضایی پلمب شد. این افراد به هشدارهای بهداشتی توجه نکرده و اقدام به فعالیت می کنند و می توانند به شیوع بیماری کرونا دامن زده و جان و سلامتی سایر شهروندان را تحت تاثیر قرار دهند.

سرهنگ مرادی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه ها، اتاق اصناف، سازمان تعزیرات در راستای حفظ سلامت شهروندان با ما همکاری دارند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟