تصویب بودجه 100 هزار میلیاردی برای حمایت از بخش خصوصی/کارگران خود را تعدیل نکنید، از دولت خسارت بگیرید

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، انتقاد مردم به مسئولان در روزهایی که باید کروناویروس در کشور مهار شود به عدم قرنطینه شهرها در زمان مناسب بر می گردد و  منتقدان تاکید دارند که این قرنطینه نشدن  به عدم  توانایی پرداخت حقوق به افراد در زمان  قرنطینه برمی گردد.

با شیوع کرونا در ایران ،بعد از مدتی ادارات دولتی تعطیل شدند ولی شرکت های خصوصی به کار خود ادامه دادند و با رسیدن به سال نو تعطیل شدند و اما  با پایان تعطیلات نوروزی باردیگر بسته بودن در شرکت های خصوصی باز و کارگران  باید در شرکت ها حضور یابند.

تعداد کارگردان شرکت های خصوصی کم نیستند و تردد آنها در شهر برای رسیدن به محل کار و برگشت به منزل خود به گستردگی کرونا کمک می کند. از سوی دیگر اگر این شرکت ها به مدت طولانی بسته بمانند مجبور به تعدیل نیرو خواهند شد و آمار بیکاری کشور افزوده خواهد شد.

دولت برای حمایت از این بخش چه کرده است و چه برنامه ای دارد . سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا پاسخ داد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در این مورد به خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در قرنطینه کامل یا حکومت نظامی خواهد بود موضوع پرداخت حقوق است. اما در سطح 3 قرنطینه، شرایط افرادی که خدمات عمومی اشتغال دارند، حفظ خواهد شد. بخشی نیز وابسته به درآمد روز هستند.

او با اشاره به این که دولت از شرکت هایی که تعدیل نیرو ندارند، حمایت خواهد کرد، افزود: اگر شرکت ها، موسسات رسمی و بنگاه های تجاری نیروهای خود را تعدیل نکرده باشند اقداماتی در قالب بسته خدمات حمایتی - اقتصادی در دولت تصویب شده و این بسته حمایتی به مبلغ 100هزار میلیارد تومان برای حمایت از افراد، نیروی انسانی و کارگری و مشاغلی که این روزها آسیب دیده اند در نظر گرفته شده است. ولی مشروط بر این است که این بنگاه ها و شرکت ها کارگران و پرسنل خود را به بهانه بیماری کرونا تعدیل نکرده باشند. این بسته حمایتی برای توان پرداخت حقوق نیروهای و حتی جبران بخشی از زیان بنگاه ها و شرکت ها در هفته اخیر و یا آینده در نظر گرفته شده است.

جهانپور با اشاره به این که در مورد کارمندان ما مشکل نداریم، افزود: 50درصد کارمندان دولت از اوایل اسفندماه تعطیل بودند اما حقوق آنها پرداخت می شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 554853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟