برخورد انتظامی با افرادی که هشدارهای کرونایی را جدی نمی گیرند/ نه تنها سلامت که  آموزش و اقتصاد کشور در خطر است + فیلم
حجم ویدیو: 14.57M | مدت زمان ویدیو: 00:02:28

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، به نظر افرادی که این روزها رعایت هشدارهای مبارزه با کرونا را نمی کنند تنها به بخش سلامت جامعه  ضربه نمی زنند،  بلکه به روند آموزش و پرورش، آموزش عالی ، وضعیت اقتصادی ، ... کشور نیز آسیب جدی وارد می کنند زیرا همه این موارد با ماندگاری بیشتر کرونا یا به عقب افتاده و یا صدمات جبران ناپذیری می بینند که امنیت کل جامعه ایرانی را به مخاطره می اندازند.

این افرادی که بی جهت از خانه خارج می شوند، دورهمی های خانوادگی و دوستانه را ترک نکرده اند،  راهی جاده هستند و ویروس را از جایی به جای دیگر می برند و گسترش می دهند نماد روشنی از به خطر انداختن امنیت ملی کشور هستند. چرا با این افراد برخورد جدی تری صورت نمی گیرد و ممانعت بیشتری در برنامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایران برای این افراد تعیین نمی شود ؟

کیانوش جهانپور - سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص این سوال و مبحث اینگونه به خبرنگار اجتماعی رکنا پاسخ داد: در خصوص سفرهای نوروزی کاهش نسبتا قابل قبولی وجود دارد ولی تا نقطه مطلوب ستاد مبارزه با کرونا فاصله داریم. بیش از 50 درصد سفرهای نوروزی کاهش یافته ولی نکته مهم این است که این کاهش، امروز و روزهای آینده نیز دیده شود و مردم آغاز سفر نکنند.

وی ادامه داد : تنها سفر نیست ، ترددهای بی جهت در شهر، دید و بازدید های عید نیز باید متوقف شود. بارها از تریبون های مختلف  این تاکید بیان شده و تکرار شده است. در خصوص اطلاع رسانی در این مبحث در حد کفایت صحبت شده است، مابقی وضعیت به خود افراد بر می گردد و احترامی که برای سلامتی خود و اطرافیانشان قائل هستند.

جهانپور در ادامه تاکید کرد : البته تمهیداتی برای محدودیت حضور در شهر و تردد های غیر ضروری صورت گرفته است. ستاد ملی مبارزه با کرونا با تایید رئیس جمهوری موارد محدود سازی ها ابلاغ شده است و به مرحله اجرا در آمده و فعلا تا 15 فروردین اجرایی است و اگر نیاز باشد تمدید خواهد شد. ولی تصمیم گیری منطقه ای در ستادهای استانی حتی شهرستانی به اقتضا منطقه گرفته می شود. شاید تصمیمات خاصی برای مناطقی نسبت به میزان شیوع و جمعیت گرفته شود.نسخه کلی برای تمام کشور نمی توان نوشت. مسئولان استانی می توانند نسبت به موقعیت منطقه خود تصمیم گیری کنند. مردم هم مشارکت و مراقبت خواهند کرد.

وی در پایان افزود: گزارش هایی که دریافت شده است حتی در مناطق روستایی و شهرهای کوچک هم اقدامات خوب و بازدارنده ای صورت گرفته است . همکاری بین بخشی بسیار خوبی در این خصوص وجود دارد  یک عزم و اراده ملی جدی را می بینیم . در خصوص موارد اندکی که از روی خودخواهی یا ساده انگاری رفتار خطرناکی را انجام دهند از سوی نهادهای انتظامی برخورد لازم با این افراد صورت می گیرد.

کدخبر: 553045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟