پمپئو دروغ می گوید/تحریم ها علیه هیچ کدام از دولتمردان نیست، علیه مردم است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، وزیر امورخارجه آمریکا امروز ادعا کرد : "انتقال دارو به ایران مانعی ندارد.  همه دنیا باید بدانند که کمک‌های حیاتی به ایران ، مشمول تحریم ها نمی شود . ما ( آمریکا ) در حال انجام هر کاری هستیم تا بتوانیم انتقال کمک‌های ضروری را  به ایران  تسهیل ، و اطمینان حاصل کنیم که معاملات مالی مرتبط با آن نیز انجام شود .هیچ تحریمی درخصوص ارسال دارو به ایران وجود ندارد ، هیچ تحریمی علیه کمک‌های بشر دوستانه به این کشور وجود ندارد ."

اینکه چقدر این ادعاهای پمپئو به حقیقت نزدیک است سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا چنین به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: ایران تحریم است. تحریم های یک جانبه و ظالمانه که از سوی ایالات متحده آمریکا انجام می شود. این تحریم های ظالمانه شامل همه چیز در ایران است. آنچه که گفته می شود و ادعایی که در مورد نبود  تحریم در  فضای غذا و دارو  و تجهیزات پزشکی برای ایران وجود دارد صرفا یک دروغ بزرگ است.

جهانپور در ادامه افزود : عملا با تحریم مبادلات بانکی، مناسبات بین المللی ... کشور تحت تحریم قرار دارد و دارو ، غذا و تجهیزات پزشکی نیز در این شرایط مستنثی از دیگر تحریم ها نیست و دشواری ها برای مردم ما با این تحریم ها وجود دارد. این تحریم ها عملا علیه هیچ کدام از دولتمردان نیست، مستقیما علیه مردم است، علیه بیماران ، زنان ، مردان و کودکان ایرانی است  و بیشترین فشار و آسیب را هم به آنان وارد می کند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کروناویروس در ایران در پایان تاکید کرد : مشکل فقط دارو نیست .قاعدتا با این تحریم ها ، تجهیز مراکز پزشکی دشوار می شود.

 

 

کدخبر: 552759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟