آغاز دید و بازدید های آنلاین با شروع سال نو /  به همدیگر کرونا عیدی ندهیم !

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کروناویروس در مدت زمان کوتاه ، به اندازه چند روز ، تحولی شگرف در جامعه بشری ایجاد کرد، در کمترین زمان ممکن ، از کودک گرفته تا مسن ترین انسان ها مجبور شدند برای ادامه حیات و نگهداشت سلامت خود از دنیای ارتباطات جدید بدانند و تیم های گسترده از فعالان اجتماعی به یاری افرادی آمده اند که از علم ارتباطات نوین کمتر می دانستند.

فعالیت این فعالان نیز با قبل ، تفاوت داشت ، پیشتر، اگر یاری می رساندند آنچنان به فکر خود و اطرافیانشان نبودند ولی این روزها هر کسی هر تکنیک از ارتباطات و استفاده آنلاین به دیگری می آموزد دو هدف دارد یک، کمک به آن فرد و مهمتر کمک به خود و کل جامعه انسانی در هر گوشه جهان، زیرا اگر فاصله حفظ نشود و تجمع ها در بانک ها و ادارات و مراکز خدماتی .... همچون قبل ادامه یابد ، کرونا چنان کشتاری در برروی کره زمین راه خواهد انداخت که هیچ جنگی تاکنون چنین آمار کشته ای نداده است.

کرونا سرعت تحول در فضای توجه به بهداشت فردی و عمومی و رشد علم ارتباطات ایجاد کرد و حال فردا عید ایرانیان است و در پس آن به رسم هر سال مبحث دید و بازدید مطرح می شود و دیدار بزرگان خانواده ولی کرونا اینجا هم خودنمایی کرده است.

اگر دید و بازدید به روش قبل پیش برود نه تنها احترامی گذاشته نشده است که جان عزیزان بزرگ خانواده به خطر خواهد افتاد زیرا این قشر از جامعه ، آسیب پذیرتر در برابر کرونا هستند و این دیدار ها می تواند احتمال مبتلا شدن آنها را افزایش دهد.

پس چه کنیم تا هم دید و بازدید رفته باشیم و احترام را به جا آورده باشیم و هم از سلامت خود و دیگران مراقبت کنیم ؟

تکنولوژی برایمان راهکار دارد. دیدار آنلاینی. دید و بازدید آنلاین با استفاده از امکانات اپلیکشین های اینترنتی که صحبت های ویدئویی را میسر کرده است. خیلی هم سریع است و نیاز هم نیست در ترافیک خیابان ها برای رسیدن به روی ماه مادر بزرگ و پدربزرگ بمانیم و یا خیلی طول نمی کشد لذت دیدار چهره دوست داشتنی پدر و مادر را ببریم. حتی دیگر دیدارها نیز می تواند عقب نیافتند و رسومات عیدانه اجرا شود ولی با استفاده از تکنولوژی و دیدار تصویری از راه تماس تلفنی .

امسال دید و بازدید را متحول کنیم. شماره بگیریم و تصویر اقوام ، دوستان ، همکاران را در قاب گوشی یا لب تاپ بیاوریم با صورت هایی خندان ، سال نو مبارک بگوییم و کلی بخندیم و حرف بزنیم و آرزوی روزهای سلامت کنیم. فقط، قبل تماس یک خبر بدهید تا آماده شوند و اگر برنداشتند، بنویسید :"آمدیم ، نبودید ، رفتیم، سال نو مبارک"

نویسنده : آزاده مختاری

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟