4200 نانوای سنتی تهران آماده مقابله با کروناویروس شدند / ادامه برگزاری کنسرت با صندلی خالی

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، هر ساله برنامه های نوروزی شهرداری تهران در خیابان ها و محلات برگزار می شد. اما با آمدن کروناویروس به تهران برنامه ها تغییر کرده است. محمد جوادی یگانه در جمع خبرنگاران به تشریح این برنامه های آموزش و فرهنگسازی پرداخته و تاکید کرد: 40هزار نفر از شهروندان و کارمندان شهرداری برای پیشگیری از کروناویروس آموزش دیدند. برای مردم که در خانه مانده اند بسته کتاب در نظر گرفته ایم. به دستور شهردار تهران یکماه گذشته برنامه هایی دومی را برای نوروز در نظر گرفتیم. برای قطع زنجیره کرونا مردم باید در خانه بمانند. وظیفه ما به عنوان معاونت فرهنگی و اجتماعی این است برنامه های فرهنگی در خانه ها تدارک بدهیم. در اولین قدم نام «نوروزگاه» را به «نوروز خانه» تغییر دادیم. شعار بعدی «با هم به سلامت می رسیم» بود. امیدواریم با مجموعه برنامه ها ارتباط درون خانواده افزایش یابد و شکاف نسلی که جامعه شناسان به آن اشاره کرده و اظهار نگرانی می کنند، کاهش یابد.

آهنگ محسن چاووشی برای شهرداری

او با اشاره به این که برنامه های تلویزیون متعددی در نظر گرفته ایم، گفت: برنامه زنده در شبکه دوم سیما، مسابقه اسم و فامیل در شبکه تهران، برای کودکان آموزش شهروندی در برنامه «ململ» در نظر گرفته ایم. از سوی دیگر کلیپ هایی را از شبکه نسیم پخش خواهیم کرد. در رادیو نیز برنامه های متعددی در نظر گرفته ایم.

جوادی یگانه با بیان این که در فضای مجازی نیز برنامه هایی خواهیم داشت، افزود: مسابقه «خانه مونی» و موسیقی هایی را برای انتشار در شبکه های مجازی در نظر گرفته ایم. محسن چاووشی یک آهنگ برای شهرداری خوانده است. مسابقه دابسمش را هم در نظر گرفته ایم. در فضای مجازی جدای از سرگرمی مهارت اجتماعی را در نظر گرفته ایم. کتاب های صوتی درباره تهران را هم تهیه کرده ایم که در فضای مجازی انتشار خواهیم داد. تلاوت قرآن نیز از برنامه های شهرداری برای انتشار در فضای مجازی است. با همکاری سازمان ورزش به دنبال ترویج ورزش های خانگی هستیم. ستاد گردشگری شهر تهران نیز گردشگری مجازی را در نظر گرفته است. برنامه کنسرت های با صندلی خالی را نیز ادامه خواهیم داد. این کنسرت های زنده باصندلی های خالی برای اولین بار از یک نهاد رسمی برگزار می شود. در کنار این مسائل اتفاقاتی (مانند دید و بازدید عید، پنجشنبه آخر سال در بهشت زهرا، بیرون رفتن مردم از خانه و...) که می تواند نگرانی هایی ایجاد کند محصولات متنوعی داریم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟