صندلی خالی رئیس هلال احمر کشور در روزهای کرونایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کشور ما 6 درصد تلفات بلایای طبیعی جهان را به خود اختصاص داده است که فقط یک درصد جمعیت جهان را دارد. وجود چنین شرایطی حکایت از اهمیت جایگاه نهادهای مدیریت بحران به ویژه هلال احمر در کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی دارد.

با این وجود متاسفانه طی چند ماه گذشته اخبار ناخوشایندی از مهمترین دستگاه امداد رسانی کشور به گوش رسیده است؛ آن هم دستگاهی که اعتبار آن بین‌المللی بوده و به عنوان مهمترین دستگاه امداد رسانی با جمعیت صلیب سرخ جهانی مرتبط است.

متاسفانه، این جمعیت مدتهاست دچار حاشیه‌های زیادی شده و تخلفات برخی مدیران ارشد اعتبار آن را در نزد مردم، حتی در سطح بین المللی تنزل داده است علاوه براین سبب شده تا عملکرد امدادگران و مدیران به چشم نیاید.

ساختمان صلح چند ماهی است بدون متولی رها شده، که در این مدت شاهد حوادثی همچون سیل، زلزله‌ و از همه مهمتر شیوع ویروس کرونا به نقاط مختلف جهان به ویژه ایران بوده‌ایم. متاسفانه نخستین کیس ویروس کرونا در ایران، 19 فوریه(30بهمن) ثبت شد که از همان دقایق اولیه، ایران در راستای مقابله با شیوع این ویروس تلاش کرد.

در واقع پیش قدم شدن کشتی بدون سکاندار در طراحی پوسترهایی برای پیشگیری از ویروس کرونا، برگزاری دوره‌های آنلاین اختصاصی آموزش همگانی مقابله با این بیماری با همکاری سازمان نظامی پزشکی و همچنین تهیه کلیپ‌های پیشگیری از کرونا برای ناشنوایان، باعث توجه و استقبال مردم بود، به طوری که در بسیاری از مجتمع‌های مسکونی و در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و توتیتر از بالاترین میزان بازدید کننده برخوردار بود که این امر نشان دهنده آن است که به جای بازی‌های نمایدن و صرف هزینه‌های هنگفت برخی مدیران این ارگان برای تولید برنامه‌هایی همچون ساعت صفر که تاثیر گذار نبوده است نیز می‌توان با اقدامات این چنینی اعتماد مردم را جلب تا آنها نیز در زمان بروز حادثه به کمک خود بشتابند.

در این یادداشت بخشی از عملکرد این ارگان در مقابله با ویروس کرونا اشاره شده است که در نبود مدیران ارشد به خوبی مدیریت شده که نشان دهنده آن است که انتصاب مدیران نالایق در مهمترین دستگاه امداد رسان تنها سبب شده بود تا اعتماد مردم از این ارگان سلب و اقدامات افراد شایسته هیچگاه دیده نشود.

گفتنی است طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان هلال احمر در مجلس پس از دستگیری برخی مسئولان قبل از شیوع کرونا در کشور مطرح و کلید خورد که امیدواریم پس از پشت سر گذاشتن پیک این ویروس و با انجام تحقیق و تفحص، حواشی‌های بوجود آماده در این ارگان به پایان رسد و شاهد باشیم تا اعتبارات تخصیص یافته در بخش‌های مورد نظر اختصاص یابد نه صرف برنامه‌های پوچ!

همچنین جلسه فوق العاده شورای عالی هلال احمر ساعت ۱۹ سه شنبه(مورخ ۲۰ اسفندماه) برگزار و گزینه های پیشنهادی جهت ریاست جمعیت هلال احمر به رییس جمهور انتخاب شدند.

در نهایت امیدواریم با انتخاب سکانداری توانمند شاهد انتخاب مدیران شایسته باشیم که به جای هدر دادن اعتبارات، اقداماتی را انجام دهند که در کمک‌رسانی به مردم برای مقابله با حوادث نقش مؤثری داشته باشند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 550351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟