بحران خطرناک نبود تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا در بابل/ مردم برای کادر درمانی ماسک تهیه کنند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شهر بابل پرجمعیت ترین شهر استان مازندران نیز از کروناویرس مصون نماند و حالا برخی از شهروندان این شهر نیز با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.

با همسر یکی از بیماران بستری در بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل گفتگو کردیم و او درباره علت ابتلای همسرش به کروناویروس  و میزان تجهیزات پزشکی برای مقابله با این ویروس و امکانات پزشکی در این شهر به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: از اول اسفند تاکنون همسرم فقط 3 بار از خانه خارج شد.یکبار مرتبه روز انتخابات ، یک بار برای کار شخصی حدود نیم ساعت از خانه بیرون آمد و یکبار هم برای خرید از خانه خارج شده بود. او تماس زیادی با مردم نداشت و بیشتر در خانه می ماند.

مردم کرونا را جدی نگرفتند

این مرد درباره شرایط شهر بابل در این روزهای کرونازده گفت: متاسفانه مردم بابل و مردمی که به این شهر سفر کرده‌اند اصلا بهداشت فردی و جمعی را رعایت نمی‌کنند و شهر بسیار شلوغ است و نشان می دهد که مردم کرونا را به هیچ وجه جدی نگرفته اند. ترافیک بابل بسیار سنگین و ورودی ها شهر نیز بسیار شلوغ است و متاسفانه با وجود اعلام مسئولان هنوز هم مردم وارد بابل می شوند.

همه مسافران تست نمی شوند

او با اشاره به این که ورودی و خروجی شهرها هم درست کنترل نمی شود، افزود: سرنشینان تمام خودروها مورد تست کرونا قرار  نمی گیرند  که تست می شوند چند ماشین تست نمی شوند. جاده هراز به صف ماشین تبدیل شده است و این صف باعث شده که افراد کنترل کننده خسته شده و از هر 7-8 ماشین سرنشینان یک ماشین را کنترل کند.

پلیس همسرم کرونایی ام را در بیمارستان بستری کرد

وی در مورد روز بستری همسرش تاکید کرد: ما روز پنجشنبه بیمارمان را به بیمارستان آوردیم و با آنکه تست کرونا ویروس در تهران مثبت اعلام شده بود، بیمارستان او را پذیرش نمی‌کرد و مسئول بیمارستان به ما گفت: «نزدیک به صد نفر در نوبت بستری داریم. بیمارتان را به خانه ببرید چون ما نمی توانیم او را پذیرش کنیم. از بیمارستان بیرون آمدیم و من با پلیس تماس گرفتم و گفتم که یک بیمار کرونامثبت را در خیابان می گذارم. پلیس به سرعت با اورژانس هماهنگ کرد اورژانس شهر بدون هیچ امکاناتی در خیابان به من رسید تا همسرم را به بیمارستان ببرد. آنقدر امکاناتشان اولیه بود که از آنها خواستم که خودم همسرم را سوار آمبولانس کنم تا متصدی اورژانس به مشکلی برنخورد.

مردم گیلان خود را قرنطینه کردند ولی مازندرانی ها توجه نمی کنند

او درمورد شرایط بیمارستان نیز تاکید کرد: در بیمارستان مردم سالم و بیمار کنار یکدیگر هستند و ازدحام بسیار زیادی در آنجا وجود داشت. یک بیمار بدون هیچ ممانعتی با همراه وارد بیمارستان می شود. به نظر می رسد حس بی اعتمادی در جامعه وجود دارد و مردم حتی اخبار بهداشتی و حیاتی کرونا ویروس را هم قبول نمی کنند. چند روز است که مردم شهر رشت چند باور کرده‌اند این ویروس بسیار خطرناک است و خود را ایزوله کرده اند و ترددها در رشت بسیار کاهش یافته است. در حالی که در استان مازندران و بابل هنوز مردم به این باور نرسیده اند و انگار با خود لجبازی می کنند.

بستری کادر درمانی کرونایی ها در کنار مبتلایان به کرونا

او با اشاره به این که کادر درمانی نیز با مشکلات بسیاری روبرو هستند، افزود: پزشکان بسیاری به کروناویروس مبتلا شده‌اند و در حال حاضر یا بستری هستند یا طبق اخبار منتشر شده جان خود را از دست داده‌اند. در بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل چیزی به نام ایمنی کادر بیمارستانی وجود ندارد. در حالی که پرستاران و پزشکان و کادر بیمارستان بدون هیچ امکانات و حتی تجهیزاتی شبانه روز به مردم خدمات ارائه می کنند. آنها آنقدر ایمن نیستند که بعد از مدت کوتاهی به کروناویروس مبتلا و بستری می شوند و در کنار بیماران خود روی تخت بیمارستان می خوابند. به نظر می رسد حالا باید یک بیمارستان صحرایی برای کادردرمانی بیمارستان های بابل تاسیس کنند.

مردم برای کادر درمانی ماسک بخرند

این مرد با بیان این که پزشکان این شهر بسیار شریفی هستند ولی نداشتن تجهیزات باعث شده که آنها نتوانند به وظیفه خود عمل کند، گفت: پزشکان و پرستاران ماسک ندارند چه برسد به آن لباس های ایمنی که در عکس ها و بیمارستان های تهران می بینیم. یکی از پرستاران که مبتلا گفت: «از من که گذشته اما اگر مردم به فکر این جوان ها (پرسنل بیمارستان ها) هستند، برای آنها ماسک بخرند تا پرستاران و پزشکان بتوانند بیمارانشان را نجات بدهند.»

تهران مرکز کرونا کشور شده است

او تاکید کرد:  در بابل هنوز آزمایش کرونا انجام نمی شود، به همین دلیل ۴۸ ساعت ای که برای جواب آزمایش در تهران صرف می شود، در این شهر بیشتر است چرا که نمونه ها به تهران فرستاده می شود. از سوی دیگر بیماران کرونایی به دلیل مشکل ریوی باید از اکسیژن استفاده کنند اما کمبود اکسیژن باعث جیره بندی اکسیژن شده است. این کمبودها باعث شده کادر پزشکی و پرستاری نتوانند برای بیماران کرونا مثبت کاری انجام بدهند و از این شرایط ناراحت و حتی عصبی هستند. کادر بیمارستانی ما اعلام کردند بیمار مان را به خانه ببریم. وقتی اعتراض کردم گفتند: «چه کاری از دست ما بر می آید وقتی هیچ تجهیزاتی ندارم؟» آنها حتی به عکس رادیولوژی خود نیز مشکوک هستند و می‌گویند این عکس اشتباه است چون رادیولوژی تجهیزات کاملی ندارد. اگر بیمارستان تجهیزات درستی در اختیار کادر خود قرار می داد حتما تنش های بیمارستانی کاهش می یافت و از این تجهیزات برای مردم استفاده می شد ولی در حال حاضر کادر بیمارستانی در بیمارستان های بابل مستاصل هستند. همه مراجعه کنندگان بابل به بیمارستان به وزیر گلایه می کنند که «چرا همه امکانات را در تهران جمع کرده‌اید؟» مسئولان اعلام می‌کنند که تهران مرکز کرونای کشور شده است اگر می‌خواهید تهران مرکز نباشد تجهیزات پزشکی را در کشور توزیع کنید.

او در پایان افزود: اگر امکانات وجود داشته باشد و مردم نیز به این باور برسند که کرونا ویروس با کسی شوخی ندارد و همه ما در معرض ابتلا هستیم، می توانیم این بیماری را شکست دهیم اما نه امکاناتی وجود دارد و نه مردم خطر کروناویروس را درک کرده اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 549486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟