تهدید کرونا جدی است ،تهران نیمه تعطیل شود/ نیاز به قرنطینه شهرها برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صبح امروز استانداری تهران اعلام کرد که از فردا ساعات کار اداری به شرایط عادی بر می گردد. این تصمیم در حالی گرفته شد که ستاد مبارزه با کروناویروس در مورد کاهش ابتلا به این ویروس و کم شدن مرگ و میر ها خبری نداده است و حتی چند روز پیش اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که از 25 اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز، اوج درگیری با کروناویروس در ایران را شاهد خواهیم بود.

تصمیم در مورد برگشت ساعت کاری ادارات به شرایط عادی در حالی اعلام شده بود که پیش از این تاکید بر آن بود تنها ستاد ملی مبارزه با کروناویروس می تواند در مورد اینگونه تصمیمات به جمع بندی رسیده و اعلام عمومی داشته باشد.

طیبه سیاووشی نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، در خصوص اینگونه تصمیم گیری های سردرگم که وضعیت مردم را در این شرایط نابسامان و پراضطراب می کند گفت: یک از گرفتاری هایی که در این کشور داریم این است که همه درباره همه موارد شخصی  اعلام نظر می‌کنند حتی در مواردی به این حساسی که  می‌تواند وضعیت سلامت کل جامعه را  تغییر دهد. بنابر این بود که تمام تصمیمات در مورد کنترل وضعیت کروناویروس در ایران را  ستاد ملی مبارزه با کرونا برعهده بگیرد و طبق برآورد وضعیتی که این ستاد میزان شیوع و گسترش این ویروس دارد در تمام موارد کشور تصمیم گیری کند و  هر اظهار نظری از تریبون این ستاد اعلام شود ولی باز اینگونه نیست.

وحشت والدین از دستور استانداری تهران

وی ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در مورد موقعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تصمیم درستی دراین مقطع زمانی حساس گرفته شده است گفت : در مسائل دیگر مثل ساعات کار اداری و... دیگر موارد نیز باید یک متولی وجود داشته باشد و تصمیمات از نتیجه گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شود زیرا اینگونه مدیریت می تواند احساس امنیت بهتری را نیز برای مردم مهیا کند .ولی با تصمیم گیری های سردرگم فقط آرامش روانی مردم تحت تاثیر قرار می گیرد. امروز بسیاری از والدین معتقد هستند که تصمیم گیری استاندار تهران درباره برگشتن ساعات کاری به حالت عادی وحشت آنها را از این شرایط بیشتر می‌کند.

شهرها قرنطینه شود تا مردم سفر غیرضروری نکنند

نماینده مردم تهران درباره قرنطینه شدن شهر ها اظهار کرد: قرنطینه شدن بعضی از شهرها تصمیم درستی است چرا که هرچه توصیه به بعضی مردم می‌شود که موارد چون تردد غیرضروری را مورد توجه قرار دهند باز شاهد بی توجهی هستیم و مسافرت های بین شهری نیز در این شرایط همچنان پابرجاست که به گسترش ویروس کمک می کند. این در شرایطی است که بسیاری از شهرستان ها امکانات بهداشتی محدود دارند و نمی‌توانند  به مردمی که ناخواسته وارد شهر ها می‌شوند خدمات بدهد.

او افزود: بهتر است مردم در خانه های خود بمانند و از رفتارهای مخاطره آمیز جلوگیری کنند شاید قرنطینه ها بتواند شرایط حساس فعلی را به مردم گوشزد کند تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

تعطیلی کامل تهران وابسته به تصمیم مقامات عالی رتبه کشور

سیاووشی در پایان گفت: تعطیلی کامل تهران بسیار مهم است که در مورد صدور دستور این تعطیلی باید مقامات عالی رتبه کشور  تصمیم گیری کنند، تهدید کرونا ویروس جدی است و در این   شرایط نیمه تعطیل کردن پایتخت تصمیمی است که  ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس می تواند به آن رسیده و اجرایی کند. بحث قرنطینه تهران در این شرایط  باید مد نظر قرار بگیرد چرا که قم را هم نتوانستند قرنطینه کنند که بسیاری از نگرانی ها از آنجا سر منشا گرفت. قرنطینه کردن  همانقدر که می‌تواند موجب وحشت شود ایجاد آرامش خاطر نیز می کند،حداقل جلوی گسترش ویروس را خواهد گرفت .

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟