هر آزمایشگاهی امکانات انجام تست کرونا ندارد / مردم فریب نخورند + فیلم
حجم ویدیو: 7.12M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بعضی از آزمایشگاه‌های خصوصی با سو استفاده و بهره برداری نابجا از شرایط موجود بدون اطلاع و اجازه مدیریت‌های امور آزمایشگاه‌های دانشگاهی و اداره کل آزمایشگاه مرجع سلامت اقدام به تبلیغات و اعلام راه اندازی و پذیرش آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا با مبالغ مختلف کرده اند، که کاملاً غیر قانونی و تخلف محسوب می‌شود.

چندی پیش اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از مردم خواست که در صورت احساس بروز عوارض کرونا، حتماً در مرحله اول اصول بهداشتی و خود مراقبتی را در مواجهه با دیگران رعایت کنند. سپس برای تشخیص به نزدیک ترین بیمارستان یا مرکز درمانی مراجعه کرده و از اقدامات خودسرانه پرهیز کنند اما انگار سودجویان هنوز کوتاه نیامده و به ادامه آزمایش های خود می‌پردازند.

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این موضوع که بعضی از آزمایشگاه ها با بیان این موضوع که دارای کیت تست کرونا هستند، اقدام به آزمایش می‌کنند گفت: آزمایشگاه مورد تایید در بخش خصوصی که مستقیما برای نظام سلامت و بیمارانی که کد رهگیری گرفته اند مشخص هستند و من به غیر از این آزمایشگاه ها، آزمایشگاه دیگری نمی‌شناسم.

وی ادامه داد: این مسئله که آزمایشگاه هایی اقدام به تست کرونا می‌کنند صحت ندارد و مورد تایید ما نیست.

جهانپور با بیان اینکه 25 آزمایشگاه مورد تایید ما است که عموما دولتی نیز هستند تصریح کرد: این آزمایشگاه ها با مجوز معاونت درمان وزارت بهداشت در حال انجام فعالیت و تشخیص بیماری هستند. همه این ازمایشگاه نیز توانایی انجام تست آخر ندارند و فقط غربالگری مثبت را انجام می‌دهند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در پایان خاطرنشان کرد: آزمایشگاه خصوصی که بخواهد مستقیما به مریض تست کرونا سرپایی بدهد، مجوز ندارد و نتیجه آزمایش آن مورد تایید نیست.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟