رفتار دلسوزانه پرستار در درمان زن 79 ساله کرونایی + فیلم
حجم ویدیو: 4.39M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42

به گزارش گروه حوادث رکنا، از شیوع ویروس کرونا در جهان بیش از یک ماه می‌گذرد. این ویروس نخستین بار در تاریخ ۲۲ ژانویه و در شهر " ووهان " چین مشاهده شد. تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به بیش از ۹۰ هزار تن رسیده است که خوشبختانه بیش از نیمی از مبتلایان بهبود یافته اند.

اگرچه شیوع ویروس کرونا در ابتدا موجب ترس و وحشت مردم در جهان شد، اما با گذشت بیش از یک ماه نه تنها آمار مبتلایان به کرونا در چین و برخی کشور‌ها در حال کاهش است بلکه تعداد بهبودیافتگان نیز رو به افزایش است. در خط مقدم مبارزه با این ویروس پزشکان و پرستاران فداکار و ایثارگری هستند که جان خود را برای شکست این ویروس به خطر انداخته اند. این انسان‌های فداکار به ویژه پزشکان و پرستاران عزیز کشورمان نه تنها فقط چند روز و چند شب بلکه گاهی هفته‌ها از خانواده خود دور مانده اند تا بتوانند جان بیماران مبتلا را نجات دهند.

اما ویدئویی که به تازگی منتشر شده است رفتار مشفقانه یک پرستار چینی در درمان یک زن سالخورده ۷۹ ساله مبتلا به کرونا را به تصویر می‌کشد. در این ویدئو پرستار " لین شان " در حالی که دست این زن سالخورده را گرفته از او درخواست می‌کند تا برای اطمینان از روند رو به بهبود بیماری اش دستش را محکم بفشارد. در این ویدئو صدای پرستار شان شنیده می‌شود که خطاب به انی زن می‌گوید: «مادربزرگ، دست مرا بگیر. محکم بگیر. عالیه.»

این زن ۷۹ ساله پس از ابتلا به کرونا به کما رفته بود که پس از مراقبت و درمان پزشکی از کما خارج شد. پرستار شان در مورد این ویدئو گفت: این زن سالخورده پس از هوشیاری تنها قادر به تکان دادن سرش بود. من سعی کردم از او بخواهم تا دستم را محکم بگیرد. او نیز به درخواست من پاسخ داد و توانست کمی دستم را بفشارد. با این وجود قوت او بسیار کم بود. شبیه سازی حسی و شنوایی به بهبود حال بیماران کمک می‌کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 548720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟