حمله کروناویروس به ناوگان مسافربری  / دولت به یاری رانندگان بیاید

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بنگاه های مسافربری یکی از اصنفای است که به نظر می رسد با ورود کروناویروس به کشور در شرایط نامناسب اقتصادی قرار گرفته است.

سید رضا پورسیف، نایب رئیس اتحادیه بنگاه های مسافربری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا از وضعیت این بنگاه های مسافربری چنین گفت: با شیوع کروناویروس ، تعداد سفرهای مردم کم شده است و سعی دارند که کمتر در مسیر جاده ها قرار بگیرند و دراین شرایط مسافران بنگاه های مسافربری نیز کاهش چشمگیری،بخصوص با وسایل نقلیه عمومی داشته است.

وی با بیان اینکه شرایط بنگاه داران پیش از ورود کرونا نیز مناسب نبود چنین توضیح داد: ایاب و ذهاب کارخانه ها نیز اکثرا برعهده ما است و پیش از آمدن کرونا نیز این کارخانجات، پرداخت مناسبی از پولی که باید به ما برای این ایاب و ذهاب پرداخت می کردند نداشتند و ماه است که کرایه های عقب افتاده خود را نپرداخته اند و شرایط ورشکستگی برای بنگاه های مسافربری ایجاد کرده اند. در این شرایط و با آمدن کروناویروس این شرایط سخت تر هم شده است.

پورسیف در ادامه افزود: کروناویروس تنها ایران را درگیر نکرده است و بسیاری از کشورهای جهان این روزها درگیر این ویروس هستند ولی شرایط بنگاه های مسافربری آنها متفاوت از ما است. از دولت در خواست داریم مثل کشورهای دیگر که بیان کرده اند مردم در این شرایط در خانه ها بمانند و بنگاه های مسافربری هم توقف کار داشته باشند و وعده داده اند که پولی برای این روزهایی که ضرر مالی ایجاد می شود برایشان در نظر گرفته اند ، آنها نیز فکری به حال وضعیت ما داشته باشند و برنامه ای برای نابود نشدن زندگی بنگاه های مسافربری داشته باشند که بحران قبلی که داشتند این روزها چند برابر شده است.

وی در مورد تعداد بنگاه های مسافربری که در کشور وجود دارد گفت: بیش از 300 بنگاه مسافربری در کشور وجود دارد ،هر کدام از این بنگاه ها، روزانه 100 تا 1000خودرو را مدیریت می کند ، کل ناوگان حدود 60 هزار خودرو هستند که کل ناوگان حمل و نقل کشور محسوب می شوند که با وضعیتی که اکنون پیش آمده و شرایطی اقتصادی که در ماه های قبل هم برایشان ایجاد شده بود در معرض ورشکستگی قرار دارند. بحث زندگی معیشتی نزدیک به 70 هزار راننده در میان است که اگر آمار ون و سواری را هم به این آمار اضافه کنید ، رسیدگی به این شرایط را در مرحله جدی تری قرار می دهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 547238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟