۴۳ فرد مشکوک به کرونا در کرمانشاه بستری هستند

دکتر محمد ابراهیم شکیبا روز جمعه در نشست بررسی وضعیت بیماری کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از ۲ روز گذشته آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این نمونه ها برای آزمایش به تهران ارسال می‌شد، گفت: از اول اسفند ماه تا کنون ۷۸۷ نمونه آزمایش کرونا به تهران ارسال شده است که ۷۵۰ مورد آنها منفی و مابقی آنفلوآنزا بوده اند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۲ مورد مثبت بیماری کرونا در استان به ثبت رسیده است، گفت: ۱۶ نمونه آزمایشی دیگر نیز در تهران باقی مانده اند که منتظر پاسخ آنها هستیم.

شکیبا عنوان کرد: اکنون ۴۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که جواب آزمایش های آنها هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۸ نفر در بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان، چهار کودک در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و مابقی نیز در دیگر بیمارستان های استان بستری هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه نمونه های استان های همجوار نیز برای تشخیص به کرمانشاه فرستاده می شوند، گفت: ۲ دستگاه مخصوص تشخیص بیماری در استان وجود دارد و کیت های مخصوص آزمایش نیز به استان آورده شده که به زودی کیت های جدید نیز وارد کرمانشاه خواهند شد.

براساس اعلام وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی تاکنون ۳۸۸ نفر در ۲۴ استان ایران به ویروس کرونا مبتلا شده که ۳۴ نفر آنان نیز جان باخته‌ اند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟