باتوجه به شیوع کرونا زندانیان با دستبند و پابند الکترونیک به مرخصی یک هفته‌ای بروند

به گزارش رکنا، «حسن نوروزی»، سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس در رابطه با «مرخص کردن زندانیان برای کاستن از خطر فراگیری کرونا» گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور باید در این وضعیت به زندانیان مرخصی داده شود تا از تراکم زندان‌ها، کاسته شود. قانون در این خصوص راه را باز گذاشته است.

او در ادامه گفت: باید به زندانیان حداقل به مدت یک هفته مرخصی داده شود تا از شیوع بیماری کرونا در زندان ها کاسته شود، این‌کار باری از دوش معاونت زندان ها برمی‌دارد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس بیان کرد: رئیس قوه قضائیه به عنوان یک حقوقدان مجرب می‌داند راه برایش در این امر باز است و باید به زندانیان مرخصی داده شود. حجت الاسلام رئیسی می‌داند، مرخصی دادن در این ایام مفید است و از استرس افراد می کاهد و دعای یک ملت همراهش، خواهد بود.

نوروزی گفت: بحث دستبند و پابند الکترونیک را در مجلس به تصویب رساندیم که این نشان می‌دهد سیاست ما به سمت‌ کاستن جمعیت زندان‌هاست. حبس فقط زندانی کردن نیست، حبس به معنای محدود کردن نیز هست.

او در پایان افزود: باید به زندانیان مرخصی داده شود و از دستبند و پابند الکترونیک استفاده شود و بخش خصوصی هم باید در این امر ورود کند. این تصمیم برای انقلاب، مملکت و نظام‌ مفید است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟