راه ارتباطی 129 روستا در لرستان همچنان مسدود / سیل وسط خانه های روستایی + فیلم
حجم ویدیو: 1.84M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  هواشناسی قبل از شروع باران های سیل آسا هشدارهای لازم را درباره ورود سامانه بارشی شدید داده بود با آغار بارندگی شاهد طغیان رودخانه ها بودیم که خسارت هایی را نیز به بار آورد. به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، سیل هفته اخیر راه ۳۷۵ روستای استان مسدود کرده بود که تاکنون ارتباط ۲۴۶ روستا برقرار شده است.

براساس اخبار منتشر شده راه دسترسی ۱۲۹ روستای دیگر تا ۲ روز آینده بازگشایی می شود. اما مسئله ای که وجود دارد این است که به دلیل شدت و استمرار ریزش و رانش ها در اکثر محورهای روستایی، برخی محورها چندین بار توسط اکیپ های راهداری پاکسازی شده اند.

گفتنی است که در حال حاضر روستاهای شهرستانهای ازنا، بروجرد، کوهدشت و رومشکان بطور کامل باز شده و تا ۲ روز آینده نیز تمام راه های باقی مانده بازگشایی می شوند. همچنین محور خرم آباد- پلدختر در هفت تا ۱۰ روز آینده بازگشایی می‌شود.

برآورد اولیه خسارت سیل هفته جاری در لرستان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که حدود نیمی از این رقم در حوزه راهها بوده است.

عزیز علی امرایی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده مطرح کرد:  در مناطق کوهستانی شمال و شمال شرق لرستان شاهد برف در ارتفاعات بوده ایم همچنین در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکز استان ما بیشتر شاهد بارندگی بودیم که همین مسئله باعث شد تا سطح رودخانه کشکال بالا بیاید و چند پل خراب شود.

وی ادامه داد: خرابی پل ها باعث شده است تا نقاط دو طرف رودخانه با یکدیگر ارتباط نداشته باشند و امداد رسانی اطراف رودخانه ها با مشکل مواجه شود.

امرایی با بیان اینکه تعدادی از راه های ارتباطی در سطح استان با توجه به سیل اخیر با خرابی های مواجه شده اند اظهار کرد: اداره راه در حال تلاش برای راه اندازی دوباره راه ها است و از آنجایی که متولی این مسئله خودشان هستند بنابراین باید برآورد خسارت های وارد شده را حساب کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه از لحظات نخست جلسات خود را تشکیل دادیم تاکید کرد: از همان ابتدا امداد رسانی های خود را آغاز کردیم. اما در شهر نورآباد به دلیل بارندگی با مشکل روبرو شدیم چرا که آب وارد منازل مسکونی شده است. برای تمیز کردن خانه ها، بچه های هلال احمر، آتش نشانی و بسیج وارد عمل شده اند.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی نزدیک 3 روز است که برای تمیز کردن منازل مردم از آب، در حال کمک رسانی هستند و کار آنها هنوز ادامه دارد.

عزیز علی امرایی در پایان تاکید کرد: مردم مناطقی که پل های ارتباطی خود را از دست داده اند، برای رفت و آمد باید از شهرستان های همجوار استفاده کنند. این مناطق از خرم آباد به پایین را شامل می‌شود که ارتباطات از چند نقطه قطع شده است. جمعیت هلال احمر استان لرستان به کسانی که نیاز به کمک داشته باشند حتما امداد رسانی خواهد کرد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟