شهردار منطقه 13 تهران کرونا ندارد / کدام اعضای شورای شهر تست کروناویروس دادند؟

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سه شنبه هفته گذشته چند تن از اعضا از جمله رئیس شورای شهر تهران با حضور در منطقه 13 پای صحبت مردم نشستند. بعد اعلام مثبت بودن آزمایش اولیه رحمان زاده، شهردار منطقه 13 محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که برای دادن تست به بیمارستان می رود. تست او منفی بود و بعد از چند ساعت خبر بستری شدن الهام فخاری، دیگر عضو شورای شهر تهران در بیمارستان منتشر شد.

داود دشتبانی، معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در مورد شهردار منطقه 13، تاکید کرد: ابتدا اعلام می کنم که آخرین و اصلی ترین تست شهرداری منطقه 13 منفی بوده و مشخص شد که رحمان زاده کرونا نداشته است. البته سه شنبه هفته گذشته که ما برای ملاقات مردمی به منطقه 13 رفته بودیم رحمان زاده احتیاط های لازم را انجام می داد و با هیچ کس دست نداد، ماسک زده بود و چون فکر می کرد آنفولانزا دارد از همه دوری می کرد.

او با اشاره به دادن تست های کرونا توسط اعضای شورای شهر تهران، افزود: با وجود تردید که در مورد شهردار منطقه 13 بود، تا کنون الهام فخاری، آرش حسینی میلانی، محسن هاشمی و مسجد جامعی تست کرونا ویروس داده اند. الهام فخاری قبل از جلسه با شهردار منطقه 13 علائم سرماخوردگی و در ریه خود احساس درد داشت و برای احتیاط در بیمارستان بستری شد. در این چند روز مصرف آنتی بیوتیک باعث شده که ریه ایشان بهبود پیدا کند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران در رایزنی با شهرداری، سازمان زیباسازی و مرکز ارتباطات شهرداری تهران تاکید داشتند باید اطلاع رسانی و آموزش در حوزه پیشگیری و تبلیغاتی محیطی زیاد شود و به همین سبب شهرداری بیلبوردها و تبلیغات شهری را به این موضوع اختصاص دهند. از سوی دیگر بر روی ضد عفونی وسایل نقلیه عمومی و مراکز عمومی و محل های تجمع مردم تاکید بسیاری داشتند. بسیاری از برنامه های هنری و ورزشی لغو شد.

گفتنی است؛ شهرداری و شورای شهر تهران تنها ارگان هایی هستند که به سلامتی زیرمجموعه خود اهمیت می دهد. اولین خبر در مورد رسانه شهرداری (مجموعه همشهری) بود که برای کاهش خطر ابتلا به کرونا ویروس این مجموعه بزرگ شیفت بندی شد. از سوی دیگر محمد سالاری درخواست کرد که برخی از کارمندان شهرداری و شورای شهر دور کاری کردند تا کمتر در معرض خطر قرار گیرند. در آخرین اقدام، روابط عمومی شورای شهر تهران برای کاهش استرس خبرنگاران این حوزه اعلام کرده که اخبار، صدا و تصویر شورای شهر را برای خبرنگاران ارسال می کند تا در صورت عدم حضور خبرنگاران در شورای شهر خللی در کار آنها ایجاد نگردد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟