تعطیلی مدارس تهران هنوز مشخص نیست / جدا سازی دانش آموزانی که تب دارند از دیگران

حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که آیا امکان تعطیلی مدارس برای روزهای سه شنبه به بعد وجود دارد گفت: هنوز تعطیلی مدارس اعلام قطعی نشده است و آنچیزی که تا کنون مشخص است دانش آموزان باید از فردا به مدرسه بروند.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان تعطیلی مدارس وجود دارد اظهار کرد: این مسئله مربوط به مسئولان در سطح بالاتر است اما در کل دستور العمل های کنترلی ارسال شده و مدیران نیز آموزش های لازم را دیده اند.

معاون سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: اعتبارات لازم برای تامین مواد ضد عفونی کننده و مواد شوینده را تخصیص داده ایم تا بتوانند مسائل را کنترل و فضای مناسبی را برای بچه ها آماده کنند.

حسن محمدی پیش از این در گفت‌وگویی که با رکنا داشت اعلام کرد: از زمانی که موضوع کرونا ویروس مطرح شده است قرار بر این شد تا همکاری های بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش صورت بگیرد.

جلسه اضطراری با مسئولان مناطق

معاون سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: دستور العمل های مرتبط با این موضوع از سوی وزارت بهداشت به مدارس ابلاغ کرده ایم تا آنها دانش آموزان و اولیا را به صورت اجباری آموزش بدهند.

محمدی درباره اینکه آیا این دستور العمل ها فقط در تهران اجرا می‌شود بیان کرد: ابلاغیه ها به صورت کشوری است و در یکی از جلسات مشترک معاونان سلامت آموزش و پرورش با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت موارد بیان شده و در زمینه کارهایی که باید انجام شود تصمیم گیری های لازم انجام شده است.

جدا سازی دانش آموزانی که تب دارند از دیگران

او درباره اینکه آیا نیاز به توزیع ماسک در بین دانش آموزان وجود دارد خاطر نشان کرد: اقداماتی که صورت می‌گیرد حتما زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است و ما سرخود کاری را انجام نمی‌دهیم. بیشتر توصیه ها در این زمینه مراقبتی است تا در صورتی که احساس شد بچه ای علائم بیماری را دارد از آوردنش به مدرسه خودداری کنند. همچنین همکاران ما نیز توجیه شدند که اگر دانش آموزی تب دارد آن فرد را از سایرین جدا سازی کنند و از خانواده ها بخواهند که بلافاصله کودک را به مراکز پزشکی ارجاع بدهد.

15درصد دانش آموزان علائم مشکوک داشتند تصمیم به تعطیلی می گیریم

معاون سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان درباره این موضوع که آیا امکان تعطیلی مدارس وجود دارد مطرح کرد: در دستورالعمل ما تمام ضوابط گفته شده است و در آن بحث بر این است که اگر 15 درصد دانش آموزان سه روز متوالی علائم مشکوک داشتند یا غایب بودند شبکه بهداشت و خانه سلامت منطقه درباره تعطیلی مدارس تصمیم خواهند گرفت. ما به همین راحتی مدارس را تعطیل نمی‌کنیم چراکه آرامش جامعه برای ما از همه چیز مهم تر است و نباید آن را بهم ریخت.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟