چه کسانی به دلیل کرونا در خانه قرنطینه می شوند؟ / از چه کسانی تست کرونا گرفته نمی شود؟

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، وزارت بهداشت از روز گذشته تا امروز تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در کشور به ۴۳ نفر رسیده که از این تعداد، ۸ نفر فوت شده اند. تا ظهر یکشنبه تعداد ۱۵ مورد جدید ابتلاء به کرونا در کشور تشخیص داده شده است.

کیانوش جهانپور- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران، دو نفر در گیلان، یک نفر در استان مرکزی و یک نفر در تنکابن بوده است. این هشت نفر نیز در قم، گیلان، تنکابن، تهران و استان مرکزی فوت کرده اند.

مسئول و غیر مسئول فرقی ندارند

جهانپور در خصوص نحوه برخورد مسئولان پزشکی کشور در مراجعه مردمی که مشکوک به ابتلا به کروناویروس هستند و درخواست تست و آزمایش دارند با مسئولانی که در شرایط مشابه به مراکز پزشکی مراجعه می کنند چنین گفت: برای ما مسئول و غیرمسئول فرق نمی کند و دستورالعمل یکسانی برای تمام شهروندان ایرانی وجود دارد. کسانی که مواجهه مستقیم با فردی داشتند که بیماری کرونا ویروس را داشته اند، آزمایشات تست کرونا ویروس را می دهند. اما اگر فردی بدون علائم بیماری و یا مواجهه مستقیم با بیمار مبتلا به کرونا ویروس به بیمارستان مراجعه کند و درخواست تست کرونا ویروس شود، این آزمایشات انجام نمی شود. خانواده افرادی که مبتلا به کرونا شده اند و آزمایش آنها مشکل خاصی نداشته باشند در خانه خواهند مانند و در منزل قرنطینه می شوند ولی اگر علائم این بیماری را داشتند، حتما از آنها در بیمارستان آزمایش گرفته می شود تا انتقالی اتفاق نیفتد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 545585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟