به گزارش رکنا، سرهنگ محمدباقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا درباره ثبت جریمه برای خودرو‌های پلاک مخدوش یا تغییر در رقم پلاک اظهار کرد: با هوشمند شدن سامانه اجرائیات پلیس و دست افزار‌های هوشمندی که در اختیار افسران قرار گرفته، این نوع اشتباهات به حداقل ممکن رسیده است. همچنین سیستم نیز به طور هوشمندانه‌ای برنامه ریزی شده و چنین اشتباهاتی را ثبت نخواهد کرد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با بیان اینکه این موارد به طور خود به خود از سامانه‌ها حذف می‌شوند، گفت: دستکاری و مخدوش کردن پلاک از مواردی است که هم در آیین نامه رانندگی و هم در دیگر قوانین ما آمده است. حتی تا ۶ ماه حبس نیز برای رانندگان و افرادی که مرتکب دستکاری در پلاک وسیله نقلیه خود می‌شوند پیش بینی شده و به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

او بیان کرد: اگر دستکاری در پلاک وسیله نقلیه رخ داده باشد و حتی دوربینی که پلاک را خوانده و یا ماموری احیانا به صورت دستی و سیستمی و با دقت کم این اشتباه را متوجه نشده و ثبت کرده، حین پانچ نهایی قبض جریمه ، سامانه بر اساس کاراکتر‌ها و مشخصات دیگری از وسایل نقلیه نظیر: کاربری، رنگ، نوع و ... هوشمند شده و حتما این قبض را مورد پذیرش قرار نخواهند داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 545127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟