خبر مهم درباره ابطال دفترچه‌های تامین‌اجتماعی

به گزارش رکنا، بهروز کریمی اعلام کرد: به منظور صیانت از منابع سازمان، پیشگیری از تضییع حقوق ذینفعان و ممانعت از سوء استفاده‌های احتمالی، در زمان تعویض دفترچه درمانی، نسخه‌های موجود در دفترجه قبلی از درجه اعتبار ساقط می‌شوند.

وی گفت: از آنجا که ممکن است نسخ خام دفترچه‌های تعویضی، مفقودی و یا سرقتی، مورد سوء استفاده توسط افراد سودجو قرار گیرد و از این طریق خسارات قابل توجهی به این سازمان، بیمه شده‌ها و افراد ذینفع وارد شود، در هنگام تعویض دفترچه، نسخ دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این مکانیسم ممکن است در مواردی نسخه‌های دارو، آزمایش و... که هنوز توسط مراکز مربوطه مورد استفاده قرار نگرفته‌اند نیز ابطال و مشکلاتی برای مخاطبان ایجاد شود، از این رو به منظور به حداقل رساندن تبعات مکانیسم یادشده برای مخاطبان، کاربران سیستم خدمات متمرکز دفترچه درمانی در شعب و کارگزاری‌ها قبل از تعویض دفترچه در صورت مشاهده نسخ استفاده نشده موضوع را به بیمه شده اطلاع می‌دهند.

مدیر کل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی همچنین از بیمه شدگان خواست حتی المقدور پس از اتمام تمامی برگهای دفترچه و بهره‌برداری از آنها در مراکزی از قبیل داروخانهها، آزمایشگاهها و... اقدام به تعویض دفترچه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟