گل های روز عشق از کجا می آیند؟ +فیلم
حجم ویدیو: 7.90M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04

به گزارش  خبرنگار اجتماعی رکنا، هر سال در پایان بهمن شاهد دو روز پراز عشق برای جهانیان و ایرانیان( ولنتاین و سپندارمذگان) هستیم که عاشق و معشوق های زیادی به این دلیل به یکدیگر هدیه و گل می‌دهند. این در حالی است که در سال جاری روز مادر مصادف با ولنتاین شده است و بدون شک خرید گل رز به صورت چشمگیری افزایش خواهد داشت.

نعمت اللهی گلخانه دار در فارس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این موضوع که تولیدات گل رز شما در طول سال چقدر است با نزدیک شدن به ولنتاین و سپندازمذگان در تقاضا و فروش چه تغییراتی رخ می دهد  بیان کرد: روزانه حدود 2000 شاخه گل رز تولید می‌کنیم اما 50 روز قبل از ولنتاین و سپندارمذگان ،استراحتی به گلخانه می‌دهیم و از آنجایی که گل رز تزئینی است، هورمون هایی برای جوانه زایی استفاده می‌کنیم که با وجود آنکه در فصل زمستان هستیم تولید گل ما به 2500 تا 3000 شاخه در روز می‌رسد.

وی ادامه داد: قیمت گل را بازار گل تهران تعیین می‌کند و ما گل های خود را به صورت دسته های 20 تایی بفروش می‌رسانیم. البته نرخ را دلال های بازار تعیین می‌کنند یعنی ممکن است گل گلخانه من را که 100 هزار تومان می‌خرند از یک گلخانه دار دیگر حتی به 20 هزار تومان خریداری کنند.

این گلخانه دار در فارس با بیان اینکه گل ها درجه بندی دارند اظهار کرد: گل های رز به دسته های مثل فوق ممتاز، ممتاز، سوپر و ضعیف دسته بندی می‌شوند. گل فوق ممتاز دسته ای 130 هزار تومان است. البته ما فقط در این یک ماه بازار داریم و بعد از آن شرایط تغییر می‌کند.

نعمت اللهی تاکید کرد: گل های رز فارس، مشهد و یاسوج در ایران از کیفیت بهتری برخوردار هستند.

او درباره گل های گرانقیمتی که در این روزها هدیه داده می شود و به گل های جاودان معروف هستند اینگونه توضیح داد: تولید این گل ها را کارشناسان انجام می‌دهند و نحوه تولید را خود آنها می‌دانند، چرا که این فرمول گل های جاودان را هرکسی ندارد.

این گلخانه دار درباره قیمت این گل ها گفت: ما گل های جاودان را هر شاخه 50 هزار تومان بفروش می‌رسانیم.

نعمت اللهی درباره گل های رز چند رنگ بیان کرد: این نوع گل ها به دو مدل هفت رنگ و رنگین کمان تقسیم بندی می‌شود. گل رز رنگین کمان را رنگ می‌کنند. گل های هفت رنگ نیز شیوه خاصی دارد و برگ گل ها را ابتدا جدا سپس با انجام یک فرایند شیمایی آن را رنگ و دوباره به یکدیگر می‌چسبانند.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟