جابه جایی مرده ها در مشهد با دستبند جی پی اس / ایجاد زیارت مجازی برای شهدا

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این روزها شهرداری مشهد در تلاش برای هوشمندسازی خدمات شهری پیشتر از قبل  و کاهش فساد در ساختار اداری  است که می‌توان یکی از این کارها را هوشمند سازی کامل شهرداری منطقه 12 این استان بدانیم که تمام کارهای مراجعین بدون حضور در شهرداری انجام می‌شود.

حجت الاسلام مهدی دامغانی مدیر عامل سازمان فردوسهای شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره این مضوع که آیا هوشمند سازی آرامستان در برنامه های شما قرار دارد اظهار کرد: مصادیق هوشمند سازی را دارا هستیم که یکی از آنها زیارت مجازی است. البته به واسطه اینکه آرامستان خارج از ناحیه شهری است امکانات سخت افزاری برای ما سخت تر قابل وصول است.

وی ادامه داد: هم اکنون این فاصله باعث شده است تا اتوماسیون های اداری و پوز های بانکی به دلیل اینکه 20 کیلومتر خارج از شهر هستیم با مشکل مواجه می‌شود. ظبعا مقداری کار ما سخت از مسئولانی است که در شهر هستند.

حجت الاسلام دامغانی تاکید کرد: ما اولویت هایی را مد نظر داریم که به جمع بندی هایی نیز رسیده ایم تا برای زیارت مجازی و رمزینه سازی قبور شهدا اقداماتی را انجام دهیم. البته رمزینه سازی قبور شهدا در بعضی از استان ها اتفاق افتاده است که این مسئله جزو اولویت های ما نیز است.

مدیر عامل سازمان فردوسهای شهرداری مشهد درباره این مسئله که چه سازمان هایی در ارتباط با شما کم کاری می‌کنند بیان کرد: ما نمی‌گوییم که کسی کم کاری می‌کند و اتفاقا کار برای انجام بسیار زیاد استاما به هرحال شهرداری یک سازمان فناوری اطلاعات دارد که خیلی از برنامه از مجرای این سازمان بیرون می‌آید. بنابراین سنگینی و تعدد برنامه ها باعث می‌شود کارها تند انجام شود.

دامغانی در پایان درباره دستبند هوشمند تصریح کرد: دستبند هوشمند نیز یکی از برنامه های ماست که مدتی بچه ها روی آن کار می‌کرد. ان دستبندها به عنوان QR است که از نخستین دقایقی که راننده آمبولانس بالای سر میت می‌رود آن را دست میت می‌کنند تا محل و مراکزی که جنازه می‌رود تحت کنترل باشد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟