جعفرزاده : آسمان ایران امن است / کاشانی :  اخبار کنسلی پروازهای خارجی صحت ندارد

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، بعد از سقوط هواپیمای اوکراین ، اعلام شد که شرکت های هواپیمایی سفرهای هوایی خود به سمت ایران و بر آسمان کشور را کنسل کرده اند و آسمان همسایه های ایران را ترجیح می دهند.

 از سوی دیگر رسانه های ترکیه ای ، بعضی از رسانه های عربی  و کانادایی در گفتگو با کارشناسان نظامی و سیاسی مدعی شده اند که ایران در سقوط هواپیمای اوکراینی مورد حمله الکترونیکی قرار گرفته است . ادعایی که کارشناسان و مسئولان نظامی و سیاسی کشور آن را درست نمی دانند و کذب اعلام می کنند. تمام این شرایط باعث شده است که مردم ایران و افرادی که قصد سفر به  ایران را دارند ، ایرلاین های کشورهای دیگر ، سفر هوایی و گذر از آسمان ایران را ناامن تصور کنند . تصوری که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور ومدیرکل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)   آن را مردود اعلام می کنند.

موضوع آسمان ایران را سیاسی کرده اند

رضا جعفرزاده-سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: آسمان ما امن است و هیچ مشکلی وجود ندارد. به این موضوع نباید تبلیغی نگاه کرد. آنهایی که موضوع آسمان ایران را سیاسی کرده اند، به این واقف هستند که آسمان ایران امن است و برای شرکت های خارجی این مسیر باز است.

او در خصوص ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه های برون مرزی در خصوص حمله الکترونیک به هواپیمای اوکراینی ایران چنین توضیح داد: نمی توانم به  این سوال را پاسخ بدهم  چرا که این موضوع نیاز به بررسی تخصصی دارد و من نه اطلاعی از این موضوع داشته  و نه تخصصش را دارم.

شرایط پروازها عادی است و اکثر ایرلاین ها براساس برنامه فعالیت دارند

گفته می شود درصد بالایی از  پروازها به ایران کنسل شده است. برخی هم از ناامنی آسمان ایران می گویند  که البته در هر دو مورد ، مسئولان برعکس این ادعاهای را مطرح می کنند .

چه ایرلاین هایی به ایران پرواز می کنند و تردد در آسمان ایران چگونه است؟ علی کاشانی، مدیرکل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار رکنا  پاسخ به این دو سوال را اینگونه  گفت: در رابطه با آسمان ایران باید مرکز کنترل فضای کشور و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران صحبت کند. ما مطلع ازوضعیت  آسمان ایران نیستیم.  در محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) می توانیم اظهار نظر کنیم. تمام پروازهای برنامه ای که برنامه های خود را از قبل ارسال کرده اند به صورت عادی انجام می شود و توقفی نداریم. اکثر ایرلاین ها براساس برنامه ها فعالیت می کنند. 

کاشانی با تاکید بر اینکه پروازهای خارجی کنسلی بالایی ندارند و شرایط عادی است ، ادامه داد : باید برنامه شرکت های هواپیمایی را بررسی کنیم. ما به عنوان فرودگاه امام (ره ) این امکان را داریم تا تقاضای هر شرکت هواپیمایی را انجام دهیم. ما به خودی خود کنسلی نداریم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 536396 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟