آموزش علم گردشگری به 300 زن بدسرپرست/ هر ایرانی به اندازه توان خود برای جوانان اشتغالزایی کند

معصومه عبدلی مدیر عامل شرکت هواپیمایی ملکه رویایی پارس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره شاخه کارآفرینی خود گفت: 28 سال است که در این صنعت جامع کار می‌کنم. همیشه سعی کرده ام که دختران و پسرانی را که در زمینه گردشگری فعالیت داشته اند را آموزش و تحویل جامعه گردشگری بدهم. اما این مسئله هیچ وقت مرا راضی نکرد چرا که دغدغه ایران را داشتم و به فکر افرادی بودم که به دلیل شرایط زندگی نمی‌توانستند آنطور که باید خود را جامعه عرضه کنند.

وی ادامه داد: این مسئله باعث شد تا در سفرهایی که می‌رفتم به این نتیجه رسیدم که باید توجه خود را برروی زنان بدسرپست بگذارم که تو این زمینه توانستم تعداد زیادی را شناسایی و به آنها آموزش دهیم. نزدیک 17 خانواده را در حیطه شغلی خود به کار گرفتم و  به بیش از 300 زن بدسرپرست  آموزش های لازم برای کار در این زمینه را ارائه کردم.

اشتغالزایی برای جوانان را فراموش نکنیم

عبدلی با اشاره به وضعیت گردشگری کشور بعد از اعمال  دوباره تحریم ها گفت: در همین شرایط رکورد گردشگری 15 نفر از زنان بدسرپرست که علم گردشگری را آموزش دیده و یادگرفته اند ، در شرکت هواپیمایی ملکه رویایی پارس ، نزد خودم کار می کنند.

وی تاکید کرد : اتفاق هایی که هر روز رخ می‌دهد کار ما را در زمینه گردشگری خیلی سخت کرده است. از همه ایرانیان و افرادی که دلشان برای آینده کشور می‌سوزد خواهش می‌کنم که در هر زمینه ای که می‌توانند برای جوانان شغل ایجاد کنند، دریغ نکرده و حتی شده هر کدام  برای 5 نفر اشتغالزایی کنند.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ملکه رویایی پارس درباره موانعی که روبروی او بوده است مطرح کرد: با توجه به جامعه سنتی ما، زنانی که به تنهایی زندگی را می‌چرخانند با مشکلات زیادی روبرو هستند. کمااینکه در خیلی از موارد که برای خود من نیز رخ داد و درمسیر شغلی ام سعی می کنند مانع کار باشند که البته در برابر موانع، مقاومت کردم و تابوهای را شکستم و پیش رفتم .

عبدلی در پایان خطاب به زنان جامعه تاکید کرد: من خودم دو دختر دارم ، همیشه به آنها گفته ام که به آنچیزی که هستید قانع نباشید چرا که شما می‌توانید همه رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. پس به زنان جامعه ام می گویم ، متوقف نشوید، در مسیر اهدافتان مقاومت و تلاش کنید ، دلسرد نشوید و بدانید که بخواهید و از سختی ها نترسید به هدف می رسید هرچند جاده رسیدن سخت باشد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟