چرا بالگردهای هلال احمر اقلام امدادی را از آسمان پرتاب می کنند؟ / سطح آب منطقه در حال کاهش
حجم ویدیو: 4.92M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44

محمد حسین کبادی رئیس پایگاه های امداد و نجات دریا و کوهستان هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، که این روزها در منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان حضور دارد در خصوص آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان و همچنین بارانی که شب گذشته در منطقه بارید گفت: باران دیشب تاثیر گذار نبود و هم اکنون ما به محورهایی می‌رویم که روز گذشته دچار آب گرفتگی شده است و امکان دسترسی به آن نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه سطح آب پایین آمده و تیم های امدادی هلال احمر  از امروز صبح به وسیله تجهیزات و اقلامی که از سوی استان های معین و تهران به منطقه فرستاده شده است، بارگیری و توسط نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان که به منطقه اشراف دارند در حال توزیع وسیع هستیم.

چاره ای جز پرتاب اقلام از آسمان به زمین وجود ندارد

 

رییس پایگاه های امداد و نجات درباره این مسئله که چرا هلیکوپتر های  هلال احمر  اقلام را از آسمان پرتاب می کنند که اغلب در تصاویر ارسالی از منطقه سیستان مشاهده می شود که داخل هوتک ها می افتد : در سیل خوزستان نیز می‌گفتند که چرا از بالا اقلام را می‌اندازید که این مسئله یک توجیه فنی دارد. وقتی ما شاهد وزش باد هستیم و از آنطرف روی زمین آب خروشان وجود دارد محل برای فرود مناسب نیست و تیم فنی اجازه فرود بر آب خروشان یا منطقه ای که بستر آن را نمی‌شاسد، ندارد.

 

کبادی افزود: بنابراین در این شرایط هلیکوپتر در نزدیک ترین مکان به زمین که هم برای پرنده و هم برای افرادی که روی زمین هستند امن است، سعی می‌کنند که اقلام را به دست مردم برسانند. این اقلام نیز شکستنی نیست که با برخورد به زمین از بین برود یا آلوده شوند. چرا که بسته بندی مخصوصی دارند.

وی در پایان از امداد رسانی نیروهای هلال احمر گفت و بیان داشت : از صبح امروز تمام تیم های  امداد هلال احمر در منطقه ،  مسیر حرکت به سمت مناطقی که صعب العبور سیستان و بلوچستان را هماهنگ روزهای گذشته آغاز کردند و بیش از 5000 بسته اقلام در چند  ساعت آینده به دست مردم سیل زده خواهد رسید.

خبرنگار : علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 534904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟