مفقود شدن 3 نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان+ فیلم
حجم ویدیو: 2.93M | مدت زمان ویدیو: 00:00:26

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سیل در سیستان و بلوچستان خسارات بسیاری را برجا گذاشته و خسارت های بسیاری را برای مردم این استان به ارمغان آورده است.

حسین تاسه در گفتگو با خبرنگار رکنا، اظهار کرد: باغات موز در 10-12 روستا که درگیر سیل بودند، خسارت های زیادی دیده اند. برای هر باغ موز، هندوانه یا گوجه فرنگی شاید 2میلیارد تومان هزینه می شود ولی این حادثه در بدترین زمان ممکن خسارت های بسیاری را به باغ ها زده است.

او با اشاره به تخلیه روستاها تاکید کرد: خبر تخلیه روستاهای زرآباد مربوط به روز گذشته است. اما با توجه به آب زیادی که در دشتیاری وجود دارد حکم تخلیه روستاها دادند تا اگر آب سد یا رودخانه وارد روستا شد، خسارت و تلفات جانی برجا نگذارد. خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت جانی اعلام نشده اما در دشتیاری یک نفر و در زرآباد دونفر ناپدید شدند.

دهیاری درک در ادامه افزود: با توجه به حجم آب مردم نتوانستند خود را نجات دهند. قایق های صیادی را به دشتیاری و قایق های روستای درک را برای زرآباد بردند تا مردم را نجات دادند.

حسین تاسه با بیان این که بیشترین خسارت در کشاورزی بوده است، تاکید کرد: سیل آنقدر نبوده که خانه ها را تخریب کند و مردم بعد از گذشت چند روز می توانند به خانه های خود بازگردند. البته مردم اینجا وسایل آنچنانی ندارند اما تمام وسایل زندگی آنها خراب شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 534053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟