تعطیل شدن اکثر واحدهای صنعتی در کشور / ایجاد مشکل در بازار ایران با حضور چین

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا: به دلیل شرایط تحریم بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک تعطیل یا نیمه تعطیل شده اند اما در این بین هنوز افرادی هستند که با وجود سختی توانسته اند سرپا بمانند.

نازنین لطیفی مدیر عامل آسان زیپ یزد درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره درباره فعالیت خود به عنوان یک زن کارآفرین اینگونه گفت: ما در سال 1392 با هدف تولید زیپ های پلی استر در شهر یزد شروع به کار کردیم. ما توانستیم با بهره‌گیری از ماشین آلات مدرن و تمام اتوماتیک خود بخشی از نیاز کشور را با بالاترین کیفیت تامین کنیم.

او افزود: ما زیپ های 5 و 8 تولید می‌کنیم. این نوع زیپ ها پلی استری هستند که در زمینه های مختلف استفاده می‌شود. البته در این زمینه به دلیل حضور چین در بازار با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: تولید ما روزانه حدود 800 طاقه زیپ است که هر طاقه 200 یارد، معادل 184 متر است. امروز با مشکل مواد اولیه روبرو هستیم چرا که مواد اولیه ما از پتروشیمی ها تامین می‌شود که متاسفانه با بالا و پایین آمدن نرخ ارز عرضه مواد اولیه در بازار کم و زیاد می‌شود و نرخ آن نیز دائم تغییر می‌کند.

مدیر عامل آسان زیپ یزد تاکید کرد: دید جامعه ما نسبت به خانم ها تبعیض آمیز است و اگر یک مرد بخواهد کاری را انجام دهد بیشتر موفق می‌شود تا اینکه یک خانم مسئول باشد.

لطیفی در پاسخ به این سوال که تاکنون برای چند نفر اشتغال زایی کرده اید تصریح کرد: لیست بیمه ای که ما برای کارکنانمان رد می‌کنیم حدود 58 نفر است که 20 نفر از آنها زن هستند.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 533801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟