علت حادثه امروز کرمان اعلام شد / آخرین گزارش از وضعیت مصدومان و تعدادقربانیان

دکتر سید محمد صابری رئیس اورژانس کرمان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص آخرین آمار کشته شدگان که از سوی بعضی افراد در فضای رسانه های مجازی تا 70 کشته را اعلام شده است  اینگونه توضیح داد: ما در اورژانس  آخرین آماری که رئیس اورژانس کشور اعلام کرد و 40 کشته بود را  می توانیم تایید کنیم البته تعدادی به این آمار افزوده شده که  تعداد نهایی کشته شدگان را پزشکی قانونی باید اعلام کند.

وی در ادامه تاکید کرد : این حادثه در اثر ازدحام جمعیت و زیر دست و پا قرار گرفتن افراد رخ داد. اینکه در بعضی شبکه های مجازی اعلام شده است که اتفاق در اثر ریزش دیوار بوده و یا رسانه های خارجی اعلام کردند که عملیات انتحاری بوده است تکذیب می شود.

وی با بیان اینکه هیچ علتی نبود جز هجوم جمعیت زیادی که از میدان آزادی قصد ورود به خیابان شریعتی کرمان را داشت افزود: نسبت جمعیت به عرض خیابان زیاد بود و در نهایت به این حادثه ختم شد. خوشبختانه اورژانس در همان نقطه حضور داشت و همین مسئله به سرعت امدادرسانی کمک کرد. در مجموع 212مصدوم داشتیم که به بیمارستان های کرمان انتقال یافتند.

صابری آخرین آمار تا ساعت 17 روز 17 دی ماه را چنین اعلام کرد : 67 نفر تا این ساعت بستری بودند ، بقیه مصدومان مرخص شده بودند که به حتم از ساعت5 بعدظهر به بعد تعداد دیگری از مصدومان نیز ترخیص شده اند. از این 67 نفر تعداد 8 نفر وضعیت جسمی وخیمی دارند و در بخش های ویژه بستری بوده و به دستگاه متصل هستند. مابقی مصدومان هم دچار شکستگی های دست و پا هستند که خوشبختانه خطری جانشان را تهدید نمی کند.

وی در خصوص اینکه چه تعداد از کشته شدگان و مصدومان کودک بودند گفت: خردسالان در میان مصدومان و کشته شدگان وجود دارد ولی دقیق تعداد نمی دانم . وقتی اتفاق افتاد ما دقیقا در نقطه حادثه حضور داشتیم ، دو دستگاه آمبولانس در همان محل حاضر بود ، بلافاصله همکاران ما وارد عمل شدند و سعی کردند کودکان را از جمعیت خارج کنند .از کودک 3 ،4 ساله بود تا 13،14 ساله که سریع از میان جمعیت بیرون کشیده شده و داخل آمبولانس ها و حتی روی سقف آمبولانس ها قرار داده شدند که از حادثه دور بمانند. خردسالان مصدوم و کشته شده وجود داشت ولی نسبت به رده های سنی دیگر کمتر دچار حادثه شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 532843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟