بازنده، سیاستمداری است که مردم وطن دوست را نشناسد

در دورانی زندگی می‌کنیم که کشور در شرایط بد اقتصادی قرار دارد. بیش از یک سال است که توسط آمریکا تحریم شده ایم و حتی یکی از نامدار ترین سرداران این مرز و بوم چند روز قبل توسط دولت متخاصم آمریکا به شهادت رسید. حتی رییس جمهور ترامپ بعد از آن ترور در توییتی اعلام کرد که 52 مرکز فرهنگی ایران را مورد حمله قرار خواهد داد.

اما این پایان ماجرا نیست چرا که ایران قرن‌ها است توسط نیروهای خارجی مورد هجوم قرار گرفته اما باز توانسته است که ایران بماند. مسئله ای که در این بین وجود دارد این است که نوعی پرخاشگری اجتماعی در جامعه رو به افزایش است که باعث نگرانی های زیادی برای ما شده است. اگر تا دیروز دعوای چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا مطرح بود، امروز شرایط کمی متفاوت تر شده و خصومت ها حتی به داخل جریان ها کشیده شده است که حتی حاضر نیستند نظر مخالف خود را بشنوند و رو به فحاشی می‌آورند.

می‌توان گفت یکی از دلایل این پرخاش های اجتماعی جوی است که در جامعه حاکم بوده و باعث شده تا تضادهای درون گروهی و برون گروهی افزایش پیدا کند. امروز افراد یکدیگر را نمی‌پذیرند چرا که جامعه دچار نوعی محدودیت است و بر اثر تبلیغات 40 سال گذشته رسانه های بیگانه، فضای مجازی و گروه های معاند تاثیرات منفی بر دید آنها گذاشته شده است.

با وجود اتفاق هایی که دو ماه قبل در کشور رخ داد، امروز 16 دی ماه 98 بار دیگر مردم مسلان و وطن دوست این سرزمین به دلیل تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی بار دیگر شانه به شانه هم ایستادند و با وجود اختلاف ها کنار یکدیگر گردهم آمدند تا به جهانیان ثابت کنند که با وجود تمام مشکلاتی که کشور با آن روبرو است، باز زمانی که تمامیت ارضی کشور در خطر باشد همه کنار هم خواهیم بود.

البته نباید شرایط فعلی را ایده آل دید چرا که در این صورت این ما هستیم که بزرگترین آسیب را خواهیم دید. امروز به دلیل یکسری عوامل درون زا مانند آموزش و پرورش، محدودیت های اجتماعی و فسادی که به دلیل شفاف نبودن روند ها در کشور وجود دارد با مشکلات زیادی روبرو هستیم که باید هرچه سریع تر برای رفع آنها اقدامی صورت بگیرد تا بتوانیم مانند امروز وحدت خود را حفظ کنیم.

امروز باید محدودیت ها و محرومیت ها کم شده و هنر، فرهنگ و تاریخ ملی را زنده نگه داریم تا بتوانیم به یک وحدت مشترک طولانی مدت برسیم. در این برهه مردم باید احساس کنند که مملکت و مسئولان از آن خودشان است. باید نمایندگان واقعی مردم به مجلس بروند تا حرف دل مردم را بزنند. نباید یادمان برود که تا چندی پیش اعتماد عمودی بین مردم و مسئولان از بین رفته و اعتمادی بین آنها وجود نداشت که شاید هنوز نیز وجود نداشته باشد و اگر امروز شاهد تشییع پیکر پرشکوه سردار سلیمانی هستیم به دلیل این است که ایشان در بین تمام مردم ایران به دلیل وطن پرستی و اسلامی که برایش مبارزه می‌کرد، محبوب بود. بنابراین مردم باید در تعیین سرنوشت مشارکت خود آزاد باشند و بسیاری از محرومیت ها اجتماعی را برای مردان و به خصوص زنان لغو کنند چرا که زنان نقش اصلی در جامعه دارند و می‌توانند مردان را به حرکت در بیاورند بنابراین باید آزادی های برای آنان قائل شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 532411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟