کارناوال های شادی با رعایت قانون، مجاز است /  نیاز جدی جامعه به نشاط اجتماعی

به گزارش خبرنگار رکنا، جامعه امروز ایران بیش از همه چیز به امید نیاز دارد که برای امیدوارشدن آن باید اقداماتی در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی صورت بگیرد. در حوزه اجتماعی یکی از مسائلی که به امیدوار شدن افراد کمک می‌کند شادی است. اما این شادی با توجه به مولفه های فرهنگی و اجتماعی که در جامعه ما حاکم است باید در قالب عرف جامعه باشد.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، در خصوص این مسئله که برای افزایش شادی اجتماعی چه کارهایی را بر طبق ضوابط و قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌توان انجام داد گفت: برگزاری مراسم ها و جشنواره های مختلف با در نظر گرفتن سلایق مردم ما اعم از مذهبی، غیر مذهبی و... در کشور ما امکان پذیر است.کارهای زیادی را برای تزریق نشاط و شادی در جامعه می‌توان انجام داد اما این کارها بستگی به برنامه هایی دارد که سازمان های مختلف مد نظر دارند.

وی ادامه داد: همایش های فرهنگی، ورزشی مثل پیاده روی خانوادگی یا مسابقات مختلف هنری می‌تواند برای کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی خانواده ها موثر باشد. امسال برای شب یلدا مراسم های گوناگونی برگزار شد که ما نیز به آنها دعوت شدیم. از مراسم برای کارگران گرفته تا برنامه ورزشی در ورزشگاه معتمدی تهران که با حضور بیش از 1000 خانواده در فضای خوب و سالم برگزار شد و خانواده ها آن شب را گرامی داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه های تفریحی و ورزشی زیادی امسال برگزار شد افزود: حتی برای بیماران خاص و سالمندان نیز برنامه های گوناگونی توسط سازمان ها در نظر گرفته شده بود کمااینکه شهرداری ها و سرای محله ها نیز برای همه گروه های سنی برنامه های مخصوص به خود را برگزار کرده اند.

او اضافه کرد: نباید منتظر باشیم تا یک مشکلی به وجود بیاید که ما به دنبال درمان آن برویم. بنابراین نیاز است تا برای جلوگیری از یک جامعه نا امید پیشگیری های لازم را انجام دهیم و با تزریق شادی در جامعه و توجه به برنامه های مختلف، جلوی بسیاری از بیماری ها را بگیریم.

ذوالقدر با بیان اینکه ایرانیان همیشه سنت ها و آیین های مذهبی را پاس می‌دارند تصریح کرد: همانطور که مردم ما مراسم ماه های محرم و صفر را به نحو احسن انجام می‌دهند به مراسم و آیین های دیگر مانند عید نوروز، شب یلدا و... توجه می‌کنند. بنابراین باید دولت، سازمان ها، صداوسیما و تریبون دارها به این مسائل توجه کنند و باعث ایجاد نشاط در جامعه شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کارناوال های شادی در کشور ما جرم است تشریح کرد: باید محدوده این کارناوال ها را در قانون دید اما نمی‌توان گفت که جرم هستند یا نیستند. اگر مراسمی برای سرگرمی مردم در یک فضایی مناسب برگزار شود ایرادی ندارد اما اگر در آن مراسم شاهد شلوغی یا ناهنجاری باشیم ممکن است، مشکل قانونی داشته باشد. اما در یک فضای مشخص که مجوز دارد یک برنامه فرهنگی و ورزشی بخواهد برگزار شود مشکلی نخواهد داشت.

او در پایان درباره کنسرت های خیابانی گفت: سال گذشته چند مجوز برای کنسرت صادر و برگزار شد. این برنامه ها یکسری مراحل دارد که اگر رعایت شود مشکلی نخواهد داشت و امکان برگزاری آنها وجود دارد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 531024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟