آشتی کودکان با موسیقی ایرانی همراه زنبورک
حجم ویدیو: 7.48M | مدت زمان ویدیو: 00:01:36

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از جوانان در زمینه موسیقی به افرادی علاقه مند شده اند که هیچ نزدیکی به موسیقی و ساز ایرانی ندارند.

حال معصومه دیسری عضو گروه زنبورک در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا، درباره فعالیتی که در زمینه آشنایی کودکان با موسیقی و سازهای ایرانی انجام داده اند، می‌گوید: گروه زنبورک با سرپرستی سروش خاتمی آذر ماه  سال 89 با شعار موسیقی ایرانی، کودک ایرانی تشکیل شد. دغدغه اولیه ما این بود که چرا کودکان زیر 8 سال نباید به کنسرت بروند در حالی که ما از همین سنین باید زیر بنای درستی را برای بچه های خود پایه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: ما با هدف آشنایی کودکان با سازهای ایرانی، فرهنگ های گوناگون ایران و شنیدن موسیقی های نواحی ،کنسرت های مختلفی را در تهران و شهرستان ها برگزار کردیم.

دیسری با بیان اینکه  البته برنامه هایی نیز به عنوان خیریه داشته ایم اما تمام سعی ما این بوده است تا موسیقی سنتی را به گوش تمام بچه ها برسانیم ادامه داد :  از این برنامه ها بازخورد هایی نیز گرفته ایم که برای مثال بچه ها قانون، سنتور، کمانچه و قیچک را می‌شناسند. این سازها در گروه ما استفاده می‌شود و حتی در یلدا سال گذشته در برنامه خود بروشورهایی را به بچه ها با عنوان فال یلدایی دادیم تا آنها با فرهنگ و موسیقی ایرانی  آشنا شوند و اینگونه نباشد که تنها گیتار و پیانو را بشناسند.

او در پایان اظهار کرد: به مناطق مختلف ایران سفر کرده و برنامه داشته ایم اما مشکلاتی نیز در بعضی استان ها به دلیل نبود فردی که پیگیر مجوز ها باشد وجود داشته است. اما در کل این اتفاق که هر کودک ایرانی با فرهنگ و موسیقی ایرانی آشنا شود اتفاق موثری است که می‌تواند در آینده و سلیقه کودکان نیز تاثیر بگذارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خبرنگار: علی چاهه

کدخبر: 526823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟