توقف یک ماهه بلیت فروشی در پایانه مسافربری مشهد

به گزارش رکنا ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در راستای تکریم مسافر و حذف دلالی‌ها تا یک ماه دیگر فروش بلیت اتوبوس درپایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد متوقف می‌شود.

جواد وحدتی فرد افزود: مقرر شده است شرکت‌ها و دفاتر فروش بلیت به خارج از این پایانه منتقل شوند و تهیه بلیت اتوبوس بین شهری مانند پایانه‌های راه آهن و فرودگاه در دفاتر فروش و آژانس‌های مسافرتی سطح شهر انجام شود.

وی ادامه داد: این تصمیم در راستای تکریم حقوق مسافران و سهولت و سرعت بخشی به تهیه بلیت و حذف دلالی و واسطه‌گری در پایانه مسافربری امام رضا (ع) اتخاذ شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: البته در آغاز طرح یاد شده برای مدت محدود و یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس بلیت فروشی در باجه های این پایانه انجام خواهد شد تا در عرضه خدمات به مسافران خللی وارد نشود.

وی تعداد شرکت‌های فعال حمل و نقل مسافر در پایانه امام رضا (ع) مشهد را ۲۲ شرکت عنوان کرد و افزود: روزانه ۷۵۰ دستگاه اتوبوس از پایانه امام رضا (ع) خارج می‌شود که نشان دهنده حجم بسیار جابه‌جایی مسافر از این پایانه است.

فروش بلیت در ۴۰۰ دفتر خدمات مسافرتی

پیش از این نیز مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اعلام کرده بود: حمل و نقل عمومی جاده‌ای از نظر گسترش ناوگان و همچنین دسترسی آسان و ارزان به مقاصد سفر یکی از مهمترین ناوگان‌های حمل و نقل است که همه ساله بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی مسافر از این طریق انجام می‌شود، لذا باید جایگاه این نوع حمل و نقل را ارتقا دهیم.

ابراهیم نصری افزود: هم‌اکنون پدیده دلالی در پایانه‌های مسافربری استان به ویژه مشهد کاهش یافته و با خارج‌کردن بلیت‌فروشی از پایانه‌ها و خروج از سیستم‌های سنتی می‌توانیم این معضل را از میان برداریم.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با ۴۰۰ دفتر خدمات مسافرتی در مشهد صورت گرفته تا خدمات فروش بلیت اتوبوس را برای مسافران انجام دهند، همچنین شرکت‌های فروش و رزرو اینترنتی بلیت به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته این خدمات را ارایه خواهند کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟