برخورد قضایی در انتظار مدیران متخلف شهرداری/ ذیحسابان انحراف از بودجه را  به شورای شهر ارائه نمی دهند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، گاهی بودجه ای که در شورای شهر تهران مصوب می شود، در جای دیگری هزینه می شود. همچنان که یک سوم  بودجه سال 93 شهرداری در جای دیگری هزینه شده بود. گفته می شود این انحراف از بودجه کاهش یافته و برخی از اعضای شورای شهر تهران حتی آن را انکار می کنند در حالی که این انحرافات از بودجه در مناطق 22گانه شهرداری قابل انکار نیست.

مجید فراهانی تاکید کرد: ذیحسابان به عنوان نمایندگان ناظر شورای شهر تهران و شهرداری در مناطق شهرداری مستقر می شوند. یکی از وظایف این ذیحسابان نظارت بر حین خرج در مناطق شهرداری است. یکی از مهم ترین مواردی که ذیحسابان باید کنترل کنند صادر نشدن سند چک یا بودجه در مناطق به صورت «فاقد» است. یعنی اگر قرار است هزینه ای در منطقه انجام شود باید در بودجه ای کد پروژه ای داشته باشد. ذیحسابان با دیدن تخلف نباید سند بودجه را امضا کنند و تخلف را در فرم 15 (فرم مخصوص مالی) به شورای شهر تهران و مدیرکل شهرداری تهران گزارش دهد.

او در پاسخ به این سوال که ذیحسابان موارد تخلفی را به شورا گزارش کرده اند یا خیر؟ گفت: برخی از ذیحسابان مواردی را به شورای شهر تهران اعلام کرده اند. اما مسئله این است که برخی از ذیحسابان علیرغم الزامی که دارند فرم 15 را به شورای شهر تهران ارائه نمی کنند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که اگر ذیحسابان تخلفات را به شهرداری اعلام کنند، ممکن است برخوردی با متخلفان نشود؟ تاکید کرد: در گذشته این اتفاق رخ می داد و اگر فکر عاجلی برای محاسبات به ویژه گزارشات حسابرسی نشود احتمال وقوع چنین تخلفاتی همچنان وجود دارد.

فراهانی با اشاره به نظارت پس از خرج افزود: باید حسابرسی و نظارت بعد از اعمال کار نیز مورد توجه قرر گیرد. یکی از مواردی گزارش هایی که حسابرسان تهیه می کنند، مقایرت خرج کرد شهرداری مناطق با بودجه تصویب شده است. با توجه به نوع هزینه کرد، برخوردهایی مانند درج در پرونده تخلفات و حتی اعمال برخوردهای قضایی در انتظار مدیران متخلف خواهد بود.

خبرنگار: پریسا هاشمی

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 524727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟