علت آلوده تر بودن هوای شهرری اعلام شد + نقشه

به گزارش رکنا، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه امسال شاخص‌های آلودگی هوا به هنگام افزایش آلاینده‌ها در شهر ری به بیش از ۱۶۰ واحد رسید، گفت: دلیل این وضعیت وجود آلاینده‌های بسیار در محدوده شهر ری است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: کارخانه سیمان، پالایشگاه نفت تهران، کامیون‌های عبوری از شهر ری و اتوبوس‌های شرکت واحد که با عمر طولانی در خطوط شهر ری فعالیت می‌کنند همه از جمله عوامل اصلی هستند که موجب شد این منطقه در هفته گذشته از میان مناطق مختلف شهر تهران آلوده‌ترین نقطه باشد.

نقشه

خلیل‌آبادی با اشاره به توقف بسیاری از اتوبوس‌های شهری در شهر ری، تصریح کرد: چند توقفگاه اتوبوس در شهر ری وجود دارد که هنگام توقف اتوبوس‌ها در این اماکن تعداد اتوبوس‌ها به ۲ هزار دستگاه می‌رسد و هنگام صبح که اتوبوس‌ها روشن می‌شوند، بخش زیادی از هوای شهر ری آلوده می‌شود.

او با ابراز تأسف از اینکه اقدامی برای رفع این مشکلات انجام نشده است، گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به شهرداری و بخشی هم مربوط به سازمان محیط زیست است که همه برای رفع این مشکل کم‌کاری می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انتقال پالایشگاه به جای دیگر ممکن است یا خیر؟ گفت: سلامت مردم از این موضوع مهم‌تر است، لذا یا باید پالایشگاه را انتقال دهند و یا آن‌ها را متناسب با استانداردهای محیط زیست تغییر دهند.

خلیل‌آبادی در خصوص موضوع انتقال کارخانه سیمان، تصریح کرد: مقرر شده است تا صنایع کوچک داخل شهر به شهرک شمس‌آباد منتقل شوند که این کار هم با کندی انجام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 519713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟