بنا به گزارشی که ایرنا منتشر کرده است، در استان تهران تشکیل صفوف طولانی خودروها در جایگاه‌های سوخت به خاطر کاهش تعداد جایگاه‌های عرضه‌کننده سوخت گزارش شده است که به گفته مسئولان برخی جایگاه‌ها نیز به‌دلیل مسائل امنیتی تعطیل شده‌اند. به گفته امین بابایی مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران، با وجود برخی ناآرامی‌ها در شامگاه شنبه و یکشنبه در برخی نقاط، دیشب(دوشنبه) این استان ساعات آرامی را سپری کرد؛ با این همه، در مناطقی چون شهر قدس، بهارستان و شهریار تخریب‌های انجام شده بر چهره این مناطق دیده می‌شود و البته پاکسازی منظره شهری در دستور کار است.

با وجود برخی تحرکات در پاکدشت و ورامین، شامگاه دوشنبه آرامش کامل در شهرستان‌های جنوب شرق تهران حاکم بود. تیم‌های انتظامی و امنیتی هم از غروب دوشنبه در مکان‌های مختلف کلانشهر کرج و شهرستان فردیس مستقر شدند. هر چند در برخی مناطق تحرکات خیابانی گزارش شد اما پلیس آنها را متفرق کرد. البته با توجه به تجربه سه روز گذشته برخی فروشگاه‌ها نیز اقدام به حفاظ‌ کشی کرده‌اند. در دو روز گذشته اوضاع شهر کرمانشاه و دیگر شهرهای این استان نیز آرام گزارش شده است. دیشب همچنین هیچ تجمعی در مریوان و سنندج گزارش نشد و آرامش به این دو شهر هم بازگشته است. از استان خوزستان هم خبر رسیده است که تجمعات در بندر ماهشهر دیشب ادامه داشت و بسیاری از درختان کنار خیابان‌ها شکسته و سطل‌های زباله نیز آتش زده شد اما این موضوع نیز بعد از ساعتی خاتمه یافت. همچنین در منطقه سلیج آبادان عده‌ای تجمع کرده بودند که این تعداد محدود نیز بسرعت متفرق شدند. روز گذشته (دوشنبه) اعلام شده بود که به دفتر آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد حمله شده است؛ اما ایرنا گزارش داده که این افراد تعدادی توزیع‌کننده مواد مخدر بودند که در این محل با فردی اختلاف داشته و رفتار مشکوک و تردد مکرر آنان با توجه به همزمانی با آشوب‌های اخیر، حساسیت نیروهای حفاظتی و امنیتی دفتر امام جمعه را برانگیخته بود و با هدف پیگرد آنان وارد عمل شده بودند که این افراد نیز با سلاح سرد که به همراه داشتند با مأموران درگیر شده بودند.

مسدود شدن برخی مسیرها در شهر شیراز نیز طی روزهای گذشته سبب اختلال در روند فعالیت ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر شده بود که با رفع این مشکل، روند خدمات‌رسانی اتوبوسرانی شیراز روز سه‌شنبه به روال عادی بازگشت. همچنین قطار شهری شیراز نیز از امروز فعالیت خود را از سر گرفته است. قطار شهری اصفهان هم به‌دلیل خسارت‌های وارده به تعدادی از ایستگاه‌ها در ۲ روز پیش متوقف شده بود که امروز بخشی از آن راه‌اندازی شد و بنا بر اعلام شهرداری اصفهان، فعالیت قطار شهری اصفهان امروز از ایستگاه صفه تا میدان امام حسین(ع) و بالعکس از ساعت هفت صبح آغاز شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟