استخدام 5 هزار پرستار به‌زودی

به گزارش رکنا، مریم حضرتی معاون مراقبت‌های پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت در نظر دارد ۹ هزار پرسنل جدید را در سیستم درمانی کشور استخدام کند. طبق رایزنی‌های معاونت پرستاری، ۵ هزار نفر از این نیروهای استخدامی پرستار خواهند بود. اقدامات لازم برای جذب این پرستاران انجام شده است و به‌زودی نیروهای پرستاری جذب خواهند شد.

وی افزود: این ۹ هزار نفر برای مراکز تازه‌تاسیس جذب می‌شوند. بنابراین گروه‌های مختلف مانند مراکز فوریت‌های پزشکی، اورژانس‌ها و مراکز بهداشت از این پرستاران استفاده خواهند کرد. 

حضرتی بیان کرد: تلاش وزیر بهداشت بر جذب ۹ هزار نیروی دیگر است. معاونت پرستاری سعی می‌کند سال آینده سهم بیشتری را به جذب نیروی پرستار اختصاص دهد. البته کمبودهای ما با این تعداد پرستار حل نمی‌شود، اما کمک بزرگی برای خدمات پرستاری کشور خواهد بود. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن مقایسه دانش مراقبت پرستاری ایران با کشورهای منطقه گفت: خوشبختانه ایران از نظر سطح آموزش پرستاری در رتبه بسیار خوبی قرار دارد. این برتری آموزش پرستاری توسط سازمان جهانی بهداشت اعلام شده است. ایران با ۸۲ دانشکده پرستاری، ۸۲ عضو هیات‌علمی پرستاری و ۴۴ هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع مختلف، پژوهش‌های گسترده‌ای در حوزه مطالعات پرستاری دارد. 

وی در ارتباط با نقش پرستاران در نظام درمانی کشور اظهار کرد: باید توجه کرد که پرستاران جایگاه چندبعدی در سیستم درمانی دارند. از پرستاران باید در مدارس به عنوان «مدرس پرستار» استفاده شود. پرستاران می‌توانند در جامعه خدمت کنند. در همه دنیا ما مدل‌های «پرستار خانواده»، «پرستار مدرسه» و «پرستار جامعه» را داریم. بر این اساس، وزارت بهداشت امروز در نظر دارد مراقبت‌های پرستاری جامعه را گسترش دهد. 

حضرتی ادامه داد: تا زمانی که پرستار در جامعه حضور پیدا نکند، نمی‌توانیم صلابت نظام درمان را محقق کنیم. پیشگیری از بیماری‌ها از ارزش بالایی برخوردار است، به‌ویژه که ما با سونامی پیری در کشور روبه‌رو هستیم. فرد کهنسال بیمار تلقی نمی‌شود، اما به مراقبت نیاز دارد. مراقبت‌ از سالمندان آینده، اهمیت پرستار جامعه را نشان می‌دهد. 

وی گفت: لازم است ما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای سالمندان آینده انجام دهیم. باید سالمندان ما دوران موفق سالمندی را تجربه کنند و لازم است برای با بیماری‌های کهنسالی در مراکز سلامت جامعه تمهیدات لازم اندیشیده شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 519043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟