افتتاح هتل برند کانادایی در شمال تهران!

به گزارش رکنا ، هتلی که گفته شد توسط متخصصان کانادایی با ۵ ستاره طراحی شده، امروز درحالی با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس و توسط سرپرست وزارت گردشگری افتتاح شد که استاندارد هتلهای ۵ ستاره را ندارد.

 یک هتل که به گفته مالک آن استانداردهای هتل ۵ ستاره را دارد، با برند کانادایی در منطقه شمالی تهران، امروز ۵ شهریور ماه همزمان با هفته دولت افتتاح شد. در مراسم افتتاح این هتل فعالان گردشگری و هتلداری همچنین سرپرست جدید وزارت میراث فرهنگی حضور داشتند و رئیس جمهور نیز از طریق ویدئو کنفرانس این هتل را به همراه ۲۲۶ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی دیگر افتتاح کرد.

در این مراسم علی اصغر مونسان آخرین رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: سال گذشته ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر ورودی به کشور داشتیم .همچنین شاهد حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هستیم که ۱۲۰ هزار میلیارد تومان آن در دولت دوازدهم صورت گرفته ضمن این که در دولت دوازدهم ۴۵۰۰ موافقت اصولی صادر شده است.

وی افزود: امروز شاهد افتتاح ۲۲۶ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۲هزار و ۱۸۰میلیارد ریال هستیم که با بهره برداری از پروژه های بخش گردشگری، ۵هزار تخت به ظرفیت تخت‌های اقامتی کشور اضافه می‌شود.

مونسان سپس به افتتاح پروژه های استان تهران در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و افزود: در استان تهران نیز به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، ۱۰ پروژه گردشگری و شش پروژه صنایع‌دستی به صورت رسمی با حجم سرمایه گذاری ۵۳۰میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

در این برنامه، اعلام کردند هتلی که اکنون افتتاح می شود دارای ۵ ستاره و جزو هتلهای برند و زنجیره ای کانادایی است منتها کسی به خاطر نیاورد که هتل ۵ ستاره چه ویژگی هایی باید داشته باشد و این هتل بیشتر به هتلهای ۴ ستاره شباهت دارد تا ۵ ستاره. حتی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز در نامه ای نوشته است که این هتل دارای ایراداتی است که نمی تواند ۵ ستاره را کسب کند.

از طرفی این هتل با برند کانادایی در کشورهای دیگر با نام هتل ۴ ستاره شناخته شده است اما در ایران ۵ ستاره دریافت کرده است همچنین این هتل دارای زیربنای ۱۶ هزار متر مربع با هزار متر مساحت و ۲۰ طبقه و حدود ۱۰۰ اتاق است درحالی که این تعداد اتاق و ظرفیت و مساحت ویژگی هتلهای ۴ ستاره است. منتها از آنجا که علی اصغر مونسان سرپرست جدید وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به تازگی توسط حسن روحانی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شده ، این هتل را با نام ۵ ستاره افتتاح و از آن نیز بازدید کرد. بازدیدی که حتما باید او را به تعداد ستاره های دریافتی این ساختمان به شک می انداخت.

سه روز پیش از این مراسم، قرار بود هتل با حضور وزیر جدید افتتاح شود اما درست در زمان شروع برنامه به مهمانان مراسم اعلام شد که افتتاحیه اصلی با حضور رئیس جمهور در روز سه شنبه برگزار خواهد شد منتها از آنجا که امکان کنسل شدن آن وجود نداشت، این برنامه در واقع مراسم پیش از افتتاحیه خواهد بود به همین دلیل مونسان نیز حضور پیدا نکرد.

در این برنامه سید محمدرضا صدری مالک این هتل که در دهه ۸۰ سمت های مختلف دولتی را در حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری داشته است، بارها در سخنرانی خود تاکید کرد که برای اولین بار وارد عرصه هتلسازی شده است و شاید دیگر هیچ وقت این کار را انجام ندهد.

با این وجود این هتل اکنون با ۵ ستاره در بهترین نقطه تهران و با نرخ هر شب یک تا سه میلیون به مسافران فروخته می شود شاید این بخشش در ستاره ها تنها با هدف جذب سرمایه گذار انجام شده باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟